Avatar billede the_duke Nybegynder
06. oktober 2003 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Zyxel (zywall) SSH Sentinel

Hej Gutter

Jeg har store problemer med dette produkt og er ved at være godt træt af det. Der er ca. 20 brugere som bruge dette produkt, og de er ved at flå mig levende. Da der er mange fejl.

1. Klienten falder konstant af. dvs. at nogle gange kan man arbejde i 20 min.. og nogle gange 1 time. Så det er ret forskelligt hvornår den falder af. Problemet er her.. at hvis man sider og arbejder i nogle dokuementer.. så bliver alt jo tabt..

2. Nogle gange har klienten også svært ved at komme på. Så skal du genstarte din laptop før det virker.

3. Når det så endelig virker.. så er forbindelsen ret langsom. Jeg vil sige at min ISDN forbindelse er hurtigere når jeg bruger begge linjer. Det er ikke fordi vi har langsomme forbindelser.. jeg har 2 mbit der hjemme og på kontoret har vi 10/10 mbit, så ingen problemer der.

Jeg køre med standard opsætninger fra Zyxel.

Hvis der er nogle som kan hjælpe vil jeg være meget taknemmelig. Inden jeg begynder at hoppe på det.

Jeg giver 50 point for hvert af de 3 spørgsmål.

Thanx so fare
Avatar billede jensbchr Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:30 #1
undskyld men du skal nok være lidt mere specifik på din installation; har du brugt zyxel's software VPN klient eller har du anvendt hardware alle steder og i så fald hvilke typer?

Er din 2 Mbit begge veje eller har den en "sløv" Uplink eks.: 2048/512?
Avatar billede the_duke Nybegynder
06. oktober 2003 - 14:36 #2
Hej Jens

Som overskriften lyder, så bruger jeg SSH sentinel dvs den samarbejdspartner zyxel har anvent til deres VPN software.

Angående forbindelsen, har jeg som du beskriver 2048/512 kb, og jeg vil ikke sige at 512 er sløvt uplink. Som jeg også skriver, så er min ISDN hurtigere dvs. 128/128 kb.

Jeg ved ikke hvad fejlen kan være. Men det bunder jo en eller anden form ud i det samme problem. Det er mere hvis der er en der har haft ligende problem.

Hvad bruger du selv Jens?
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 20:48 #3
Hvad siger loggen? :)
Grunden til langsom forbindelse, kan være forkert indstillet static routing.
Avatar billede the_duke Nybegynder
29. januar 2004 - 13:59 #4
Zyxell er kommet med en patch.. så det var deres problem..

har købt Cisco nu.. det virker sku :-)