Avatar billede hermand Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:16 Der er 36 kommentarer

Grafikkort problem

jeg har lige købt et geforce fx kort til min com, men har nogen problemer med at når jeg spiller spil går min computer i sort efter et lille stykke tid.. det er ikke bare skærmen, men hele computeren der nærmeste lukker ned, men den fortsætter med at køre :S

har haft geninstalleret computeren og det hjalp ik..

har en 340 watts psu, 2,1 ghz amd xp, 512 mb ddr, 120 gb og kører xp..

har prøvet gfx kortet i en anden com og der virkede det fint (intel celeron 1,7 ghz, 256 mb ram, 40 gb hd)..
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:19 #1
Det kunne godt være et varmeproblem.
Har du renset din pc for nylig, eller har du kabinekblæsere installeret?
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:20 #2
Du har selvfølgelig opdateret driver til dit grafikkort, så det behøver jeg ikke spørge om ;0)
Avatar billede hermand Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:23 #3
omfg du er da hurtig :)

har en helvedes masse blæsere i mit kabinet og oss "mærket" om den blev varm, tror ikke det er problemet :/
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:33 #4
Har du opdateret driver???
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:34 #5
Det kunne også godt være at du skal checke at kortet sidder rigtigt i slottet.
Tag det ud og sæt det i igen.
Stram skruerne på det blå stik godt og grungigt når du monterer det igen.
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:35 #6
Har du opdateret directx?
Har du i det hele taget opdateretWindows xp?
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:46 #7
Har du været i enhedshåndteringen og se om der var konflikter?
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:27 #8
Jeg har selv en asus fx kort, og det er ikke alle drivere det vil køre med. Mit fungerer fint med denne driver fra: www.nvidia.com ver. 4523.

Ellers som andersen siger. Det er vigtigt at kortet er trykket helt ned i agp, og at alle relevante drivere, samt winxp updates er hentet hjem.

/Good Luck
Avatar billede hermand Nybegynder
06. oktober 2003 - 10:26 #9
jeg har opdateret driver til v.45.23, directx9.0 og har brugt windows update..

men prøver lige at sætte grafikkortet i igen, men hva mener du med "det blå stik"
Avatar billede hermand Nybegynder
06. oktober 2003 - 10:42 #10
"det blå stik" = skærmstikket ?

skruer dem aldrig i, men ka da godt prøve for din skyld :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. oktober 2003 - 13:16 #11
Ja jeg mener skærmstikket :0)
Du behøver ikke gøre det for min skyld ;0) men det ku jo være ik´
Avatar billede hermand Nybegynder
06. oktober 2003 - 17:16 #12
det virkede ik :/
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:42 #13
prøv i bios at sætte indstillingen på ram til grafikkortet til det dobbelte af hvad du har på kortet.
Hvad står din agp til bios 2x eller 4x?
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:51 #14
Test dine ram ved hjælp af www.memtest.com
Det kan godt være dine ram den er gal med...
Avatar billede hermand Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:14 #15
har prøvet nogle andre ram i min com emd samme resultat, men prøver lige at "fordoble" antallet af ram på kortet i bios'en.. i biosen står min agp til x8

btw så den anden com jeg testede kortet i understøttede kun x4
Avatar billede hermand Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:16 #16
agp perture size <- er det den jeg ska rode ved ? den stod kun på 64mb selvom jeg har 128 mb på kortet :S
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 08:15 #17
Ja ret den agp size dims til 256 ram
Prøv at stille agp til 4x  nu mens du er der.
Avatar billede hermand Nybegynder
07. oktober 2003 - 10:54 #18
jeg ka ikke rette den til x4, men jeg ka slå x8 fra.. det er vel det samme? :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:05 #19
ja det vil jeg mene.
Avatar billede hermand Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:16 #20
ok, jeg gør det lige lidt senere, har en rapport jeg ska ha skrevet :/
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:22 #21
Hvis nu det heller ikke hjælper tror jeg vi skal gå tilbage og kigge på varmen.
Amd cpu´er bliver varme, det er et faktum.
Prøv næste gang du spiller og den går ned at gå ud i bios og se i pc health eller sådan noget hvor varm din cpu er blevet...
Har også en anden ide. Vender tilbage....
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 11:27 #22
Prøv evt. at hente SiSoft Sandra her:

http://www.benchmarkhq.ru/fclick/fclick.php?fid=49

Med denne kan du køre såkaldte burn-in tests på hver enkelt komponent (grafikkort, CPU, ram osv.). Den stresser simpelthen hver del enkeltvis så du kan se hvornår det er PC'en går ned. Dette kan muligvis afsløre hvilket komponent der er problemet
Avatar billede bramming Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:08 #23
Umiddelbart ville jeg sige at, da de nye fx kort kører nogle andre moduler end "forgængerne" gjorde ja så mangler der updates på spillene... du kan som sådan ikke gøre noget endnu.. før eller medmindre der kommer nogle updates, til netop dit Grafikkort!-

Den med varmen er også god, men hvis temperaturen når en hvis grænse inden i, så skulle din bios stå til et restarte hvilket ikke er problemet!-

Jeg ville gerne have givet dig nogle updates, men da dit kort er forholdsvis nyt, ved jeg at der ikke er kommet nogle endnu!- (Medmindre du køber et spil der er udviklet efter Geforce FX har konstrueret der kort :D )

>> Bramming
Avatar billede hermand Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:22 #24
har kigget på hvor varm cpu'en blir lige efter den går ned.. den blir stadig omkrign de 40 grader..

det med at jeg ska ha updates tror jeg ikke på, for battlefield er oss ret nyt og der sker det oss :S

prøver lige det med sandra..
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 13:24 #25
ja 40 gr. er i hvert fald ikke for varmt. Så er det udelukket :0)
Avatar billede bramming Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:42 #26
Men skriver battlefield noget om at de kan kører med de nye Geforce FX.. har man måske tænkt på det herr?
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 15:45 #27
Med al respekt, så tror jeg nok at vi ville have fået en storm af spørgsmål, hvis ikke de mest populære spil, ville kunne afvikles på FX kortene....

Og hvordan kan du fortsat svare med et spørgsmål????
Avatar billede hermand Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:36 #28
hva for nogle tests ska jeg ta i det sandra program?
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:49 #29
Der er nogle benchmarking modules og nogle testing modules
Test hardware og benchmark cpu til at starte med.
Hvis du ikke finder noget må prøve flere benchmarks
Avatar billede hermand Nybegynder
07. oktober 2003 - 23:01 #30
benchmark cpu så ikke ud til at indeholde nogen fejl da der ikke var nogle popups eller noget andet faretruende udover en masse informationer som jeg ikke ka tyde..
test af hardware er ikke available for den version..
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:22 #31
Hvilket bundkort har du?
Det kan være du skal opdatere drivere til det.
Eller bios skal måske opdateres for at kunne køre dit nye kort.
Hvilket grafikkort havde du før og var der problemer med det?
Prøv forresten at køre den der performance tune up wizzard. Det kan være den fortæller noget om, hvad der trænger til at blive opdateret.
Avatar billede hermand Nybegynder
08. oktober 2003 - 15:50 #32
har et epox 8RDA3+ bundkort - har opdateret bios..
havde et geforce2 før som virkede fint
Avatar billede andersenph Nybegynder
08. oktober 2003 - 20:15 #33
højreklik på skrivebordet/egenskaber/indstillinger/avanceret/indstillinger for opengl/lodret synkronisering stil den til altid deaktiveret.
Se om det virker.
Du kan også prøve at deaktivere udvidede instruktionssæt til cpu.
Avatar billede hermand Nybegynder
09. oktober 2003 - 13:09 #34
har prøvet det med lodret synkronisering (vil jo gerne køre 100 fps i cs :), men hvis jeg slår det til går der kortere tid inden det går ned :S
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. oktober 2003 - 08:00 #35
Fik du prøvet den der performance tune up???
Avatar billede hermand Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:26 #36
det tror jeg, men nu prøver jeg lige mit gamle bundkort selvom jeg tvivler på det virker :/