Avatar billede px6 Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et JA/Nej spørgsmål om wireless network og ISDN

Så nemt er det :)

Mit spørgsmål er:

Jeg har den dersens ISDN box der giver internet til min computer. Når jeg nu får 2 computere mere, kan jeg så oprette et trådløst netværk med internetadgang for alle, blot ved at købe et accesspoint med en RJ-45 indgang og 3 pci trådløse netkort ? (Har tænkt på at købe hele molevitten fra D-Link)

Sikkerhed er underordnet (meget, meget, meget langt ude på landet)

Et ja giver point hjem til den glade svarer, hvis man udbygger sit svar bliver jeg så meget klogere.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:28 #1
Nej, det kan du ikke. Men en ISDN router og access point burde gøre det.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:31 #2
dlink har DI-304
Avatar billede tsolsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:47 #3
Hvis du ikke kan få ADSL (Hvis bor meget langt ude på landet) så kan det  lade sig gøre,men det kræver  en  ISDNrouter med netværksudgang.Sådan een har også meget svært med at afbryde telefonlinien efter endt brug,så denne løsning er meget uøkonomisk
TSO
Avatar billede riversen Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:50 #4
tsolsen: er mit svar ikke godt nok?
Avatar billede bredker Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:11 #5
tsolsen>>der er ikke andre svar på dit spm end det riversen har givet dig
så der er ikke andet at gøre end at følge det , hvis du vil have det til at virke
Avatar billede bredker Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:19 #6
sorry , var lidt hurtig
ovenstående var blandet lidt , så om igen
riversens svar er det du har brug for

tsolsen >> sikken en gang sludder , riversen har jo givet svaret , du siger jo bare det der er sagt her i forvejen
er du ude efter nogle billige point , ved at spilde klog
Avatar billede px6 Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:54 #7
Ok, tak for svar riversen ..

Dog hvis du kunne sige lidt om hvorfor der skal en ISDN router ind i det ?
Desuden, kan jeg ikke finde en ISDN router på EDBpriser, er almindelig Wireless Router godt nok ?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:57 #8
gå ind under routere og så i søgefeltet skriver du isdn...så kommer der nogle frem.

De 2 enheder kan ganske enkelt ikke kommunikere sammen pga. forskellige standarder
Avatar billede px6 Nybegynder
05. oktober 2003 - 16:59 #9
tak riversen igen ...

det er faktisk meget smart med den router, da jeg ikke behøver at spekulere på noget trådløst halløj til en printer.