Avatar billede edelbo Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bip fra computer

Jeg har lige samlet min egen computer. Når jeg starter den op, så siger den bip som den skal, men så når den kommer til det sted hvor den fortæller hvilken bios der er, så siger den bip igen, men det køre fint.

Er dette normalt?
Avatar billede rapotjau Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:56 #1
Mit bundkort, et ECS P4S5A/DX+ med SiS Chipset, siger bip lige efter den har talt grafikkortets ram op, og lige før den starter OS.

Det er ikke unormalt. De bip-lyde man normalt skal være opmærksom på, er enten fulgt op af yderligere fejlmeddelelser, eller også bipper den mere eller mindre kontinuerligt.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. oktober 2003 - 14:59 #2
hvis den bare siger bip kan du tage det roligt, men kommer det er mønster...lange, korte og kontinuerte bip, så er der fejl...normalt vil den så heller ikke virke.
Avatar billede edelbo Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:03 #3
Det er netop lige efter at den har talt grafikortets ram op og ved opstart, så det er da dejligt at høre at der ingen problemer er!!

Takker, smid lig et svar begge to!
Avatar billede riversen Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:04 #4
hvis der skulle være noget galt med grafikkort vil der slet ikke komme noget på skærmen
Avatar billede riversen Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:04 #5
du kan jo prøve at pille grafikkortet ud, bare for at høre hvordan det så lyder
Avatar billede rapotjau Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:08 #6
riversen-> Eller ram-klodserne...  :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:09 #7
ja, men nu er det grafikkort han selv nævner, så derfor jeg nævnte det.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
05. oktober 2003 - 15:21 #8
http://www.backside.dk/beep.php
kan være det her hjalp lidt..?
Avatar billede edelbo Nybegynder
07. oktober 2003 - 17:16 #9
Er åbenbart kun rapotjau som vil have point!!