Avatar billede sslarsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mister internet forb. på computere med 2 netkort

Hej.
Jeg har et MEGET underligt problem med 2 computere som begge har 2 netkort.
De mister forbindelsen til internettet med jævne mellemrum, når jeg bruger forbindelsen.
Det er dog ikke på samme tid, så der er ikke noget galt med selve ADSL forbindelsen.

Det ene netkort er forbundet til en 10/100 swith, som er forbundet med en Zyxel 642R Router fra Cybercity.

Det andet er direkte forbundet imellem computerne, som kører 1000 Mbit.

Begge netværkskort på begge computere har følgende foruden "TCP/IP" aktiveret "Klientprogram til Microsoft-netværk", "Fil og udskriftsdeling til Microsoft-netværk", "Qos-pakkeplanlægning".

Har IKKE pillet ved indstillingerne i regedit, så de er standard.
Alle netkort er opdateret med nyeste drivere.

Herunder følger informationerne om netværksopsætningen.

Computer 1:
Windows server 2003
Sat op som Domain controller og DNS.
Sammendrag af ipconfig /all

Ethernet adapter Gigabit:
Description: D-Link DGE-510T Gigabit Ethernet Adapter
DHCP Enabled: No
IP Address: 11.0.0.1
Subnet Mask: 255.0.0.0
Default Gateway: 11.0.0.2
DNS Servers: 11.0.0.1

Ethernet adapter Lan:
Description: D-Link DFE-530TX Ethernet Adapter (rev.C)
DHCP Enabled: No
IP Address: 10.0.0.55
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 10.0.0.1
DNS Servers: 10.0.0.55

Computer 2:
Windows XP Pro
Er tilmeldt domænet.
Sammendrag af ipconfig /all
Ethernet-netværkskort D-Link Gigabit:
Beskrivelse: D-Link DGE-510T Gigabit Ethernet Adapter
Dhcp aktiveret: Nej
IP-adresse: 11.0.0.2
Undernetmaske: 255.0.0.0
Standardgateway: 11.0.0.1
DNS-servere: 11.0.0.1

Ethernet-netværkskort 3com Gigabit:
Beskrivelse: 3Com Gigabit LOM (3C940)
Dhcp aktiveret: Ja
Automatisk konfiguration aktiveret: Ja
IP-adresse: 10.0.0.2
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 10.0.0.1
DHCP-server: 10.0.0.1
DNS-servere: 10.0.0.1

Håber der er nogen der kan løse dette meget mystiske mysterium for mig.

MVH Søren
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. oktober 2003 - 01:54 #1
dumt spm, hvorfor bruger du din win2003 server til at dele din forbindelse, og ikke bare lader routeren klare det?

jeg oplever *desværre* også at min wan port på min cisco 677 router fra cc midster forbindelsen, ifl. deres support er det min switch *hvilket ikke giver nogen mening*
Avatar billede sslarsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 02:01 #2
Jeg deler ikke forbindelsen igennem serveren. Begge computere er forbundet til en switch. Det andet netkort er en DIREKTE forbindelse til hinanden.(Gigabit)

Det underlige er at mens internetforbindelsen på server er nede, så virker det stadig på client, og modsat.
Og hvis forbindelse til internet på server er nede, så er der stadig hul igennem til router.
Avatar billede sslarsen Nybegynder
05. oktober 2003 - 13:37 #3
Har selv fundet ud af det.
Problemet var med standardgateway