Avatar billede dellevela Nybegynder
04. oktober 2003 - 18:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

åbne spil porte

jeg skal have åbnet 22 porte. alle portene fra 10100 til 10133 nogle der kan hjælpe mig med det jeg har tdc adsl med router self-.

en af mine venner siger at jeg skal bruge en portscanner! kan ikke lige finde en. så HJÆLP mig med at få de porte åbnet!
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2003 - 19:02 #1
du skal ikke bruge en port scanner.

du kan starte med at sige hvad det er for en router du har så er der sikkert nogen der kender den.

men du skal sikkert åbne http://192.168.1.1
og sætte den op igennem et webinterface
Avatar billede dellevela Nybegynder
04. oktober 2003 - 19:03 #2
jeg har linksys router! hvad er det lige webinterface er!
Avatar billede dellevela Nybegynder
04. oktober 2003 - 19:11 #3
jeg skal have de prote åbnet for ellers kan min SOFT2 server ikke virke!
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2003 - 19:28 #4
webinterfacet er bare en administration af routeren igennem din browser.

jeg har ikke selv en linksys så jeg kender den ikke helt .. men du kan kigge på den her tråd der er en med samme problem

http://www.eksperten.dk/spm/328683
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2003 - 19:30 #5
glem det link det var vist ikke til den.

men har du adgang til http://192.168.1.1

du kan selv kigge dette igennem .. jeg har desværre ikke mere tid lige nu :)

http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&searchtype=txt&words=linksys+router
Avatar billede dellevela Nybegynder
04. oktober 2003 - 19:46 #6
ok jeg takker for hjælpen og håber på mere men jeg vil da prøve mig lidt frem vi ses du! bare skriv hvis du finder ud af noget!
Avatar billede nimb Nybegynder
09. oktober 2003 - 11:17 #7
du skal ind på 192.168.1.1 bruge admin som adgangskode.

Gå ind i fanebladet avanceret -> forwarding

Derinde skriver du portene det drejer sig om ... og skriver din LAN ip adresse.

Så burde det virke. Du kan også lave en "nem" løsning ved at sætte DMZ host til. Det foregår under avanceret -> dmz .. skrive din lan ip der. DMZ gør så ALLE porte bliver åbnet til den LAN ip der er skrevet ind.
Avatar billede dellevela Nybegynder
12. oktober 2003 - 20:05 #8
nimb hvis jeg kun vil åbne en port hvad gør jeg så!
Avatar billede nimb Nybegynder
13. oktober 2003 - 08:32 #9
Under forwarding skriver du port rangen ind. Dvs. 4000 - 4000 hvis det kun er den port.

Derefter skal du skrive LAN ip adressen ind på den computer porten skal forwardes til. LAN ip'en finder du ved at lave en ipconfig i en dos prompt.