Avatar billede durd Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:52 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Projektor spørgsmål!

Jeg har overvejet at købe Sony's CX5 projektor, men har en del spørgsmål jeg godt vil have besvaret inden jeg indvesterer mange penge i den. Det er jo en stor beslutning, så jeg vil ikke dumme mig.

Jeg synes ikke lige, at det var passende, at oprette 10 forskellige spørgsmål, så jeg håber derfor, at I vil hjælpe mig her alligevel.

Her er stedet hvor jeg har fundet den billigst:

http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=11701

1) Er der et sted hvor den fås billigere?

2) Er der et bedre alternativ, eller er det en god projektor til pengene?

3) Hvad er forskellen lige på modellerne CX5 og CX6 fra sony?

4) Er 2000 ANSI lumen nok, hvis man også skal bruge den om dagen.

5) Hvis en projektor har meget i ANSI lumen, så må det i samspil med opløsningen da også betyde at billedet bliver tydeligere selv i mørke?

6) Er det muligt at koble den til ens fjernsyn/video/reciever?

7) Det her lærred er stort og billigt, men er det noget værd?

http://www.kontorartikler.dk/productinfo.asp?id=27219248

8) Hvad skal man kigge efter i lærreder?

9) Vil lærredet passe i størrelsen eller skal jeg få det i en anden dimension?

10) Er der et sted hvor lærreder er billigere?

Jeg håber virkelig, at der er nogen af jer der vil hjælpe mig igennem denne svære process. Jeg er villig til at oprette nye spørgsmål hvis 200 points ikke er nok for alle disse svar. Ellers må de blive fordelt ud efter hvilke svar jeg får fra hvem.
Avatar billede johnkorn Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:56 #1
Jeg vil bare lige sige at du skal undersøge levetiden på de pære der er i de forskellige modeller og priser på nye. De kan godt være ret dyre.... Alle projektore kan stor set tilsluttet alt, det bare et spørgsmål om de rigtigte stik.
Avatar billede espersen Novice
06. oktober 2003 - 17:38 #2
jeg har brugt Projektorer af forskellig slags og vil sige at 2000 ANSI er mere end rigeligt !!  1400 er nok til alm. brug fx. stor-møder, præsentationer osv.

Var også til test med et par stykker ! Mit råd er: sæt dem op mod hinanden, da der kan være stor forskel på hvilken farve-nuance de optræder med på lærredet !!!

En anden ting er selvfølgelig støjen (som du ikke har taget med) - den mener jeg er meget vigtig - fx. film i stuen, hvor du selv ikke kan være langt fra den!!
Avatar billede durd Nybegynder
09. oktober 2003 - 10:13 #3
Projektoren skal hænge i loftet og jeg regner med at lave en kasse eller noget der kan dæmpe støjen på den. Det må være muligt!?! Jeg vil meget gerne have at projektoren har en god lysstyrke så jeg også kan bruge den i dagslys.. Jeg ser derfor lidt igennem fingre med at den "larmer" lidt. Er 40 db for meget hvis man bruger den i stuen og laver en støjdæmpende kasse til den?
Avatar billede espersen Novice
09. oktober 2003 - 21:50 #4
Jeg ville passe MEGET på med den støj-kasse, da projekterne udvikler rigtig meget varme !!

40 db lyder af meget (måden hvorpå db måles kan også spille ind - fx. hvor tæt på selve projektoren er de 40 db mål?)
Avatar billede durd Nybegynder
13. oktober 2003 - 14:55 #5
Jeg har ikke indvesteret i projektoren endnu, men på producentens hjemmeside står der at den er målt til 38 db. Er der ikke nogen der vil svare på mine spørgsmål punktvis, så vi kan få lagt nogen point på bordet!?
Avatar billede espersen Novice
13. oktober 2003 - 16:20 #6
priser: check www.edbpriser.dk  - er en af de billigste blandt de tilmeldte udbydere.

en anden sony ligger på kun ca. 30 db :
http://www.sony.dk/view.x?prod=30479&cat=1029762&loc=da_DK

Har du været ude og teste dem, hvor de er sat op mod hinanden ?
Avatar billede wickedd Juniormester
13. oktober 2003 - 16:23 #7
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=10544
De må være fuldstændig komplet skøre i låget
Avatar billede durd Nybegynder
14. oktober 2003 - 12:57 #8
5) Hvis en projektor har meget i ANSI lumen, så må det i samspil med opløsningen da også betyde at billedet bliver tydeligere og klarere selv i mørke? Hvad siger I til det?
Avatar billede durd Nybegynder
27. oktober 2003 - 18:45 #9
Jeg fik ikke halvdelen af mine spørgsmål besvaret, men jeg giver nu alligevel espersen lidt poinst for hans hjælp.