Avatar billede flinkenstein Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:32 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

"stealth" firewall hvad er det?

En som kan sige mig hvad en "stealth" firewall er?
Avatar billede arlet Juniormester
04. oktober 2003 - 13:37 #1
det er det bedste. så er man usynlig på nettet...
Avatar billede fbhzone Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:38 #2
Betyder bare at firewallen er "stealthed" - altså at den ikke bare lukker dine porte (hvilket sender svar tilbage om at dine porte er lukkede så en evt. hacker ved at der trods alt står en computer på IP'en). En stealth firewall virker som et sort hul der aldrig svarer på de requests den modtager. Derved kan det ikke ses at der overhovedet står en computer, og et forsøg på at scanne dine porte vil også tage ufatteligt lang tid da hackeren skal vente på timeout for hver port - og ikke bare får et hurtigt svar om at den er lukket
Avatar billede arlet Juniormester
04. oktober 2003 - 13:38 #3
når man er close på en port , så er den lukket, men en hacker kan se at der er nogen bagved og vil forsøge at komme ind. stealt er man lukket og låst og usynlig, så en hacker kan ikke se om der sidder noget bagved og vil gå videre
Avatar billede flinkenstein Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:49 #4
takker
Avatar billede arlet Juniormester
04. oktober 2003 - 13:51 #5
Takker for point *S*