Avatar billede ntrenze Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

XviD audio codec

Jeg har en film på min comp, som er i et eller andet XviD format. Jeg har prøvet at se den i DivX player, men den kommer frem og siger at filformatet ikke er supported. Jeg har DL et XviD codec og nu kan jeg se den i DivX player, men der er bare ikke noget lyd på. Nogen der ved hvorfor?
Avatar billede knolde2000 Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:17 #1
Problemet kan være at filmens lyd er kodet i AC3, prøv at hente et AC3 codec
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:21 #2
Prøv med Nimo Codec
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:25 #3
Xvid understøtter følgende lyd codec: VBR audio, Vorbis, and AC3 direct stream copy

/per
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
04. oktober 2003 - 13:09 #4
Er det en stumfilm? ;)
Avatar billede x-party Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:13 #5
Du kan prøve med det program her
http://www.headbands.com/gspot/download.html

Det siger nøjagtigt hvad det er du mangler, og så søger du det fx på google, og så burde det komme frem det du mangler :_)
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2003 - 13:32 #6
Avatar billede ntrenze Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:34 #7
Nu har jeg installeret det der Gspot. Ved Audio Codec Name skriver den: ac3 (0x2000) Dolby Laboratories, Inc. Og ved Stat siger den: Codec NOT Installed! [more info...] . Hvad skal jeg så gøre nu?
Avatar billede ntrenze Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:37 #8
Og hvad skal jeg så bruge AC3 Filteret til?
Avatar billede ntrenze Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:41 #9
jaa nu er der jo sådan set kommet lyd på. tak for hlæpen phatlasse
Avatar billede x-party Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:41 #10
Hvad skriver den ved "video" Under name skulle der gerne stå et på den codec du skal bruge
Avatar billede ntrenze Nybegynder
04. oktober 2003 - 14:03 #11
Hvordan kan jeg skrue op for lyden i det der AC3 filter så den bliver rigtig høj?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2003 - 21:52 #12
Start -> programmer -> AC3 filter -> AC3 filter Config: Her kan du skrue op