Avatar billede jkaad Nybegynder
03. oktober 2003 - 23:20 Der er 2 kommentarer

Flettefelter med Word

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til noget brevfletning i Word...

Mit projekt er at lave et dokument som indeholder flettefelter, der f.eks. kan bruges hos en mægler eller lign., som så kan hente tekst oplysninger og billeder fra forskellige sager, og så flette dem sammen...

Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af om brevfletning egner sig til det, eller hvordan det i givet fald skal gøres...

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2003 - 23:28 #1
Det kan du faktisk gådt bruge brev fletning til, men fletning egner sig bedste, hvor du skal skeive mange ens dkoumenter ud, med ændringer de samme steder. Tipisk bruges brevfletning til at indføje modtagers navn og adresse når du skal sende det samme brev til mange forskellige mennesker.

Du bør måske overveje at opbygge en række skabeloner, men makroet til udfylning af dokumenternes elementer, og så brevflette adresseoplysninger ind.

Makroer med en VB interfave er et stærkt værktøj til at styre brugernes indtastninger ind på dokumentet. Du kan faktisk lave et makro system, hvir brugerne indtaster alt i dialogbokse, hvorefter dokumentet formateres og herefter kan det flettes med adresse oplysninger.

Der findes også nogle makroværkteøjer til f.eks. photoshop, så dokumenter kan formateres ud fra et billedbibliotek, og opsætte dokumenter til annoncematerialer, flyvesedler, boligoversigter og lignende
Avatar billede jkaad Nybegynder
04. oktober 2003 - 13:15 #2
ER det noget du kan hjælpe yderligere til med... jeg har siddet og kigget lidt på makroer, og der synes jeg ikke lige at finde nogen løsning... jeg kunne godt tænke mig at lave et dokument, som henter billeder + oplysninger fra forskellige sager hos f.eks. en mægler... eksempelvis, at hvis man kan åbne en ejendom og den så henter det rigtige billede og beskrivelse...