Avatar billede hijklm Juniormester
03. oktober 2003 - 16:26 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Irriterende fe-hår

Jeg har rigtigt irriterende hår.... :-)

Jeg bruger blå Dax hver dag, for kun sådan kan mit hår sættes bare nogenlunde ordentligt.

Det der er irriterende ved mit hår er, at det ikke kan vaskes med shampoo. Hvis jeg vasker det med shampoo, så bliver resultatet at jeg får så utrolig let hår som klasker sammen......fe-hår så at sige. Dét hår kan man ikke rede med kam eller noget, for det flyver bare rundt i vinden.

Jeg har så fået at vide at balsam skulle kunne hjælpe. Men nej, det giver samme resultat.

Er der nogen der har nogle gode forslag?

(Som det er nu kan jeg kun engang imellem bruge en lille dråbe shampoo, for ellers bliver det til fe-hår.)
Avatar billede ird Praktikant
03. oktober 2003 - 16:29 #1
Du skal snakke med din frisør om dette! Havde en ven med samme problem og han fik det løst med hjælp fra hans frisør. noget der er godt til lidt vildt hår er Renati Identity. Det er en slags voks som gør det meget nemt at sætte og holde
Avatar billede htmlkongen Novice
03. oktober 2003 - 16:29 #2
Prøv at bruge rød dax !! Det skulle vidst kunne løse dit problem (hvert fald delvist!) :D Det er riiiiiiiiimelig stærk og jeg har hvert fald svært ved at få det ud af håret (Det er også nogle år siden jeg har brugt det, stoppede temmelig hurtigt fordi jeg simpelthen ikke kunne få det ud)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:30 #3
hehe må vi ikke se et billede ;)
ej, prøv dog at gå ind i en salon, sådan en rigtig dyr en til damer ;)
det er jo nok pengene værd hvis du får tips og råd, der virker!
Avatar billede hijklm Juniormester
03. oktober 2003 - 16:30 #4
Har brugt rød dax før......gør det aldrig igen!
Avatar billede dmcn Praktikant
03. oktober 2003 - 16:31 #5
Brug Dax-shampoo - det er det eneste, der får Dax ordentligt ud (og smør, men det tror jeg ikke du gider).
Avatar billede htmlkongen Novice
03. oktober 2003 - 16:31 #6
Hehe hvorfor? Fordi du ikke kunne få det ud, right? ;) Det er nemlig noget værre stads :D
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:44 #7
Følg n0rmality's råd .. De er jo ikke for sjov skyld at der er blevet lavet Dax-Shampoo :)
Avatar billede perj Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:51 #8
Blev lidt nysgerrig fordi min kone er frisør.
Dax Shampoo
Bratt Trading AB, Sverige oplyser til Grøn Information d. 21.08.2002 har produktet er udgået af sortiment og ikke længere produceres.
Avatar billede perj Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:52 #9
Har du forsøgt med konsistensfedt ;-)
Avatar billede hijklm Juniormester
03. oktober 2003 - 16:52 #10
Problemet er jo ikke at jeg ikke kan få Dax ud af håret.
Selv uden Dax i håret så kan mit hår ikke tåle shampoo...
Avatar billede skab Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:37 #11
Silica (piller) kan også hjælpe, hvis man har meget tyndt hår...
Avatar billede perj Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:42 #12
Har lige spurgt min kone (frisør). Hun vil anbefale Trendline Extreme fra Goldwell. Kan vaskes ud med alm. shampoo.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. oktober 2003 - 22:42 #13
Silica piller? Det svarer lidt til at spise piller med omega-3 fedtsyre. Men du får faktisk mere omega-3 fedsyre ved at spise
fisk en gang om ugen.

Nope rigtige vikinger spiser kål om vinteren, hvis de vil have
et flot hår. Kål er fyldt med vitaminer og mineraler.

/per
Avatar billede skab Nybegynder
04. oktober 2003 - 00:37 #14
Hoejrup>> Jeg har ikke prøvet med Omega-3 fedtsyre, men silica har hjulpet mig til et tykkere hår...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:13 #15
Når vi lige er ved voks, vil jeg da på det kraftigeste anbefales Matas den stribede. Jeg har brugt den igennem mange år, efter før at have brugt DAX. Matas er billigere og bedre.

Jeg forstår nu ikke problemerne med at vaske den røde DAX ud... jeg synes aldrig jeg har haft problemer med den.
Avatar billede hijklm Juniormester
10. oktober 2003 - 16:11 #16
Jeg beklager gutter, men ingen af svarene har været noget jeg kunne bruge.

Som sagt: problemet er at mit hår ikke kan tåle shampoo. Glem det med Dax. Selve problemet er at mit hår bliver til fe-hår når jeg vasker det med shampoo.

Det er dét problem jeg vil have hjælp til.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:38 #17
jamen ok så : bliv vagabond!
Avatar billede htmlkongen Novice
11. oktober 2003 - 18:23 #18
Lukketid? :)
Avatar billede MickeyBlue Nybegynder
31. maj 2011 - 13:09 #19
Hej. Jeg håber da du har fået løst problemet. Men ellers er der lige åbnet en shop på nettet, som udelukkende handler med mærkevarer (Redken, ghd, L'Oréal osv). De er også rigtig gode til at give råd gratis, uden du behøver forbi en salon. Siden hedder www.mithaar.dk og jeg kender flere der har fået hjælp. Den drives af flere "high class" frisører.