Avatar billede snie97 Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af DV via firewire

Hej!

Jeg har lejet et Sony PD150 med tilhørende bånd og skal nu til at overføre videoen til computer...

Men SKAL det tage lige så lang tid som selve videoen? Kan det ikke gøres hurtigere?
Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:16 #1
det kan det sagtens men så skal du bruge et proff videoredigeringskort til min 15000kr...
de 1,5 time det tager at tage dv videoen ind fra kamaraet er ingen tid... hvos du vil lave det om til feks. divx, mpg2 m.m så er det det kommer til at tage tid...
Avatar billede henninga Novice
05. oktober 2003 - 14:37 #2
PD150 bruger DVCAM systemet som er 25Mb/s (DV25) - det vil sige det optages med, og overføres med den hastighed til computeren og det er realtid (Det samme som MiniDV).
Hvis det skal gå hurtigere skal du bruge et 50Mb/s system som f.eks. DVC-Pro 50, som overfører med den dobbelte hastighed.
HenningA
Avatar billede henninga Novice
05. oktober 2003 - 14:38 #3
DVC-Pro 50 går ikke hurtigere - sorry,  men der er bare flere data at overføre - stadig realtid.