Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 23:02 Der er 8 kommentarer

manglende mx record giver problemer

jeg hoster en side der hedder www.depth.dk . Den er registeret i min dns "w2k" server. på den samme server ligger min exchange. Problemet er at mail til domaænet @test.dk ligger ude i byen. Når jeg forsøger at sende en mail får jeg den lige i hovedet. Det må være noget med at jeg skal oprette en mx record der pejer ud i byen.
Hvor får jeg dette rettet?
Avatar billede christianjacobsen Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:09 #1
Her et par forslag til fejlsøgning

Kan du pinge test.dk?

Ellers kan det være noget med at du skal pege på en DNS server ude i byen

Er det muligt for dig at køre SMTP trafik ud gennem din firewall/router?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2003 - 23:11 #2
jeg kan sagtens maile
jeg kan sagtens pinge men så får jeg jo svar fra min egen server.
Der er åbent for trafik på router
Den tror bare at mail ligger lokalt og ikke externt
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:20 #3
Din mail peger på IPen 80.163.139.58 hvor det ser ud til at din IP er 62.121.161.55.. Hvis dette er korrekt så vil jeg antage at din MX skal rettes til din IP før at du kan bruge din egen mailserver.

Det ser ud til at domænet pt. peger på yanet.dk´s mailserver
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:22 #4
Ups.. jeg tror måske jeg ikke helt læste spørgsmålet... bare se bort fra min kommentar :D
Avatar billede christianjacobsen Nybegynder
02. oktober 2003 - 23:54 #5
Hvorfor får du svar fra din egen server?

test.dk ligger ude i byen, dvs. din server burde bruge DNS-opslag fra den DNS-server som din INET-udbyder stiller til rådighed.

Hvilken IP adresse opløses mail.test.dk til, når du forsøger at pinge den?
Har du evt en hostfil liggende lokalt, hvor mail.test.dk er defineret?

Jeg får IP adressen 194.239.202.31 frem.
Avatar billede venturer Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:36 #6
For at kunne sende mail ud af huset er det ligemeget hvad der står i din egen DNS. Du skal altså IKKE tilføje en MX record til test.dk

Kan du evt. vise os hvad der står i den mail du får tilbage?
Er det din egen server eller test.dk der svarer med en fejl?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2003 - 18:11 #7
Jeg har fodret jer med nogle forkerte oplysninger
domænet hedder wwww.depth.dk og email hedder christian@depth.dk
www.depth.dk ligger på  62.121.161.55
mail ligger hos post2.yanet.dk

fejl fra min exchange
__________________________________________________________________
      christian@depth.dk den 03-10-2003 23:00
            Der opstod kommunikationsproblemer via SMTP med modtagerens mailserver. Kontakt systemadministratoren.
            <server.harddrive.dk #5.5.0 smtp;554 <christian@depth.dk>: Recipient address rejected: Access denied>
____________________________________________________________________

jeg har lavet en mx på 80.163.139.58 og det ser ud til at virke
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2003 - 09:39 #8
barcardil skal have point. Hvordan går jeg dette.?