Avatar billede jesper_dk Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Attain 3.60 integeration til word

Jeg skal gennere et tilbud i word udfra et tilbud i attain.

Jeg har tænk mig at lave det ved hjælp af automations.
mit problem er som følger:

jeg har erklæret en variabel af typen "Automation", denne variabel for jeg til at pege på en automantion der hedder: 'Microsoft Word 10.0 Object Library'.Selection.

jeg har instancieret min variabel med en "CREATE(wrdSelection)" kommando. men når jeg kører min codeunit får jeg understående fejl:
  Could not create an instance of the OLE control or Automation server identified by .... Check that the OLE control or Automation server is correctly installed and registered

Hvis det er fordi den ikke er rigtigt installeret, hvor finder jeg disse automations til office/word, og hvordan registrerer dem.
Avatar billede guldkysten Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:16 #1
Hvis du kigger i codeunit 5054 WordManagement, kan du se hvordan man kan lave det. Der er vist både hvordan man instantier og "kobler" automation servers sammen. Nu har jeg ganskevist ikke 3.60 installeret, da den ikke lige er den bedste version, men der er nok ikke sket meget på den side alligevel.
Avatar billede jesper_dk Nybegynder
11. februar 2004 - 16:50 #2
lukker og slukker