Avatar billede st3fan Praktikant
02. oktober 2003 - 20:14 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Ny CPU. Windows virker ikke

Hej eksperter...

Jeg har lige erhvervet mig en ny processor (2500+ Barton), og hver gang jeg vil gå ind i en exe fil så udfører den en ulovlig handling.
Jeg har både prøvet XP og 2K. XP vil ikke engang installeres fuldt ud... den sætter sig fast.

JEg har testet ram'ene, og der er ikke fejl på dem.

Jeg ved ikke hvad det kan være, jeg synes jeg har prøvet ALT. Jeg har dog tænkt på om nogle af pins'ene på CPU'en er lidt bøjede, men tror det ikke.

Specs:
Asus A7N8X Deluxe
2 x 512 Mb Kingston PC2700
AMD Barton 2500+
Sapphire Radeon 9600 Pro Ultimate Edition
2 x 40 Gb IBM
1 x 80 Gb Maxtor
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:15 #1
måske er du kommet til at overclocking den nye processor? så ville den ofte melde fejl..
Avatar billede st3fan Praktikant
02. oktober 2003 - 20:16 #2
Nope... Det virker ikke at nedclocke... Den kører 2500+ lige nu
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:20 #3
jeg tror det ram'ene selv om de er testet og bestået  for fejl
det kan stædig væk være fejl anyway, jeg har jeg være udsæt for
prøv at tage en af blokkende ud og start installation igen
eller endnu bedre prøv med hele andre ram.
Avatar billede st3fan Praktikant
02. oktober 2003 - 20:21 #4
prøver lige med den ene blok så...
Avatar billede st3fan Praktikant
02. oktober 2003 - 20:51 #5
Det virker stadig ikke... så nu prøver jeg at tage processoren ud og se om der er noget i vejen med den
Avatar billede st3fan Praktikant
02. oktober 2003 - 21:26 #6
Er der virkelig ingen der har et forslag til hvad det kan være ???
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:48 #7
du har vel ikke noget pc2100 (DDR266) liggende som du kan test med isted for de PC2700 (DDR333)

hvad med at nedclocke din cpu til Default Settings... 11 X 166 @ 1.65V - 1.83GHz/333
der har været artikler før om AMD og XP  hvor xp går ned hvis man laver om på cpu setting

du kan prøve !
Avatar billede st3fan Praktikant
02. oktober 2003 - 21:50 #8
Den går jo ikke ned... exe filer og andre ting virker bare ikke. har jeg resetted bios til default
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
02. oktober 2003 - 22:02 #9
hvis nu vi udelukker ram og cpu og det kommer ikke noget blå skærm så er det kun HD tilbage at kigge efter
jeg kan se at du har 3 HD hvordan er de sæt til med ide kabel og jumper, bøjede
nogle af pins'ene ...
Avatar billede st3fan Praktikant
02. oktober 2003 - 22:11 #10
nope... ingen pins er bøjede
Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:42 #11
jeg har harft det samme problem med install af OS... sæt FSBen ned til 200, 266 eller 333. jeg har prøvet alt jeg tror det er noget med harddiskene ikke kører godt inder install med for en FSB.... alt mit hardware fungerer 100% oki og alligevel havede jeg det samme prob som dig....
Avatar billede st3fan Praktikant
03. oktober 2003 - 13:15 #12
namx - har du også prøvet at kun nogle af programmerne virkede i windows
Avatar billede namx Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:30 #13
ja...  virker det med den nedsatte fsp ?? hvis det gør eller bare den booter stabilt så opdater din bios ....
Avatar billede st3fan Praktikant
03. oktober 2003 - 13:45 #14
det virkede ikke... og min bios er den nyeste
Avatar billede st3fan Praktikant
03. oktober 2003 - 13:52 #15
tror lige jeg prøver at opdatere bios efter jeg har prøvet min 600 mhz duron i den
Avatar billede st3fan Praktikant
03. oktober 2003 - 13:57 #16
Der virker ikke med en anden cpu... tror i det kan være bundkortet ???
Avatar billede st3fan Praktikant
03. oktober 2003 - 14:03 #17
hi

det virker ikke
Avatar billede st3fan Praktikant
04. oktober 2003 - 11:53 #18
slet ingen løsning på dette problem ???
Avatar billede st3fan Praktikant
04. oktober 2003 - 17:18 #19
Jeg har nu fejlsøgt computeren og kommet frem til den konklusion at det er bundkortet den er gal med...
Da det ikke hjalp at putte andet harware i (CPU, RAM, GFX, HDD) så kan det kun være bundkortet.

I får lidt af pointene som tak for jeres ulejlighed.