Avatar billede fusentasten Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mit ur er begyndt at gå langsomt

Hej eksperter

Hvordan kan de være, at mit ur lige pludselig er begyndt at tabe omkring 1 time for hver 3 timer.

Når jeg kigger på sekundviseren, så står den stille hvert fjerde sekund. Altså 1-2-3-fi-re-5-6-7-ot-te

Er der et batteri der er ved at være fladt eller hvad sker der?
Avatar billede resten Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:16 #1
Har du prøvet at synkroniser tiden automatisk på internettet ?
Avatar billede fusentasten Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:18 #2
ja, nu har jeg. Det ændrer nu ikke ved, at sekundviseren stadig hakker i det. Nu passer tiden bare. Men den bliver hurtigt bagud igen
Avatar billede hcma Novice
02. oktober 2003 - 13:54 #3
batteriet på dit bundkort er ved at gå død. Sørg for hurtigst muligt at få det udskiftet, da det ellers kan dræbe og begrave din cpu o.s.v.
Avatar billede fusentasten Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:55 #4
ok. Det vil jeg gøre...
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:13 #5
Tror ikke det har noget med batteriet at gøre, så skulle den jo tabe vildt meget når putteren er lukket ned for natten :)
Jeg tror snarrer det er en process der hænger.
Avatar billede fusentasten Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:15 #6
Har lige prøvet at skifte batteri. Så ville den sgu ikke starte. Så nu sidder det gamle i igen.

Du har nok ret, sjmaden, men HVILKEN proces kan der være tale om ??? :-)
Avatar billede resten Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:14 #7
Du kan jo altid prøve at lave en repration af din xp det laver ingen skade.
Avatar billede hcma Novice
02. oktober 2003 - 18:21 #8
her er en vejledning til Repair:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:24 #9
prøv at trykke CTRL + SHIFT + ESC samtidigt og klik på processer, er der en der tager meget cpu-tid? Her tænker jeg ikke på den der hedder "Aktiv systemprocess"! Hvad med taskmgr? ligger den høj?
Du bør også køre et ad-aware program (http://www.lavasoftsupport.com/) og se om den finder noget spyware. Har du virusscanner? Kør evt. den også
Avatar billede fusentasten Nybegynder
02. oktober 2003 - 19:59 #10
sjmaden:
Jeg har faktisk kørt en adaware-scanning idag. Efter at jeg skiftede batteri, startede jeg computeren op hvorefter min firewall sagde, at et skummelt program prøvede at komme på nettet. (optimizer.exe). Så hentede jeg strax adaware og fik fjernet diverse skumle programmer. Nu kører uret i hvert fald som det skal. Også når computerne er slukket. Meget sjovt du skriver det nu. Det virkede... Points gives...
Avatar billede sjmaden Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:22 #11
Takker :)