Avatar billede bjayokei Nybegynder
02. oktober 2003 - 08:34 Der er 5 kommentarer

Problemmer med SATA

Hej med jer herinde..

Jeg sidder med en SATA Hd der indeholder data, der ikke må gå tabt.. Den data vil jeg gerne kopierer over på min Ultra ATA disk..

Hvis jeg plugger SATA'en i ser1 på bundkortet og aktiver onboard SATA controlleren, skriver den ved opstart..

No array defined....

Og hvis jeg går ind i instillinger og bruger auto setup, skriver den

Error occured when modifying array, press a key to restart "#!¤!"#¤ !!!

...Hvordan kopierer jeg indholdet af SATA'(n)en over på Ultra ATA (IDE) disken..?
Avatar billede bjayokei Nybegynder
02. oktober 2003 - 16:44 #1
Ingen der kan hjælpe.???
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:08 #2
Det ser ud som om du har valgt en s-ata tilslutning der er beregnet til raid. Check manualen. Hvis dit motherboard har flere er der som regel 1 eller 2 til raid og resten som almindelige tilslutninger.
Avatar billede bjayokei Nybegynder
04. oktober 2003 - 15:05 #3
Der er kun 2 tilslutninger til SATA.. Og de er da ikke KUN beregnet til Raid.!

Men for stadig fejlen:

Error occured when modifying array, press a key to restart
Avatar billede skord Nybegynder
05. oktober 2003 - 22:42 #4
Er der ikke noget med at den primary IDE-controller forsvinder, når du vil boote på SATA? Det betyder, at hvis du har DVD-drev m.v på 2nd IDE, forsvinder din Ultra ATA disk på primary...
Avatar billede bjayokei Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:08 #5
Ja, den vil ihvertfald ikke boote uden om SATA... Så jeg skal sætte min IDE disk på 2nd IDE contoller.??