Avatar billede heyde Nybegynder
02. oktober 2003 - 00:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med opsætning af LAN med DI-604 router

Hejsa,
Da jeg lige har fået mig en bærbar, vil jeg meget gerne have den til at køre netværk med min stationære pc.

Til at forbinde computerne bruger jeg en D-Link DI-604 router, som er tilsluttet et TDC kabelmodem. Den har før virket fejlfrit sammen med den stationære computer.
Jeg kan også sagtens komme på internettet med begge computere som det er sat op nu.

Mit problem er, at jeg ikke kan dele filer mellem de to computere.
Når jeg via den stationære går ind i "my network places" kan jeg sagtens se den bærbares delte mapper, men jeg får at vide at jeg ikke har adgang til dem.
Når jeg via den bærbare går ind i "my network places" er det eneste jeg kan se computerens egne delte mapper og routeren(!!!).
Nu har jeg ikke rodet vildt meget med netværk før, men jeg synes at det virker ret underligt at jeg kan se routeren under "my network places". Dobbeltklikker jeg på den kommer jeg til dens administrationssider (192.168.0.1).

Hvad skal jeg gøre for at kunne få computerne til at snakke ordentligt sammen?

Bare spørg løs, hvis der er noget jeg mangler at beskrive.
Avatar billede cresswell Nybegynder
02. oktober 2003 - 08:28 #1
hvilke styresystem kører de med.. Nt eller 98 kerne??
Avatar billede heyde Nybegynder
02. oktober 2003 - 10:33 #2
begge systemer kører på winXP
Avatar billede heyde Nybegynder
02. oktober 2003 - 18:10 #3
nu har jeg lige prøvet at pinge computerne.
Den stationære svarer ikke når jeg pinger fra den bærbare om omvendt...
Det går fint med at pinge routeren.

Det der helt præcist står under "my network places" er Navn: "D-Link DI Series", Kommentar: "D-Link Internet Gateway Device"
Avatar billede heyde Nybegynder
02. oktober 2003 - 19:07 #4
Ahh... Det var Sygate Personal Firewall der lige skulle have at vide at der skulle være hul igennem.