Avatar billede j-lassen Nybegynder
30. december 2000 - 18:57 Der er 20 kommentarer

Problem med internet og PC bank

Jeg har internet via Kabelmodem, når jeg så kalder op til PC bank eller andet via mit modem virke min internet forbindelse ikke mere. Virke først igen når jeg afbryder forbindelsen til PC bank (modem). Det er fordi i forbindelse med opkaldet ændres min default gateway til en anden adresse.

Hvad kan man gøre ved det ???????
Avatar billede bbs Nybegynder
30. december 2000 - 19:35 #1
Snak med unibanks support...
Avatar billede j-lassen Nybegynder
30. december 2000 - 19:58 #2
Det er ikke kun til Unibank, det er bare jeg kalder op til et eller andet via mit modem
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 20:48 #3
undersøg om din bank ikke har mulighed for at connecte via internet, telnet eller noget

det ville være underligt hvis den ikke havde dette!
Avatar billede j-lassen Nybegynder
30. december 2000 - 20:55 #4
Problemet er jeg også har en forbindelse til mit firma, som ikke kan gøre via internet p.g.a. sikkerhed
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. december 2000 - 21:00 #5
Dit problem ligger i at du ikke kan have 2 forbindelser oprettet på engang. Disable dit kabelmodem og ring op... Så virker det.. ahr nemlig selv været ude for akkurat det samme....

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. december 2000 - 21:04 #6
Har du prøvet`..???
Avatar billede j-lassen Nybegynder
30. december 2000 - 21:09 #7
Jeg behøver ikke diable mit kabel modem, internet virke bare ikke så længe man har ringet op via modem, men det skal kunne lade sig gøre at har 2 forbindelser på samme tid
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. december 2000 - 21:13 #8
det kan man ikke altid, jeg har selv haft probs med at have flere forbindelser på en gang, jeg har 2 netkort i min maskine...

nogen gange må man leve med ikke at kunne bruge det ene når man bruger det andet...
Avatar billede j-lassen Nybegynder
30. december 2000 - 21:16 #9
Man kan faktisk rette i route tabellen og løse problemet, man skal bare kende sin IP adresse fra modemet, men der findes måske et lille program der kunne løse problemet ..................
Avatar billede nopper Praktikant
30. december 2000 - 22:52 #10
Du skal have to linier for at du kan køre begge dele på en gang.I mit firma har jeg en maskine,som kan køre begge dele på en gang,men det er kun fordi den ene linie er låst til dette modem.Vi kører ProAccesIsdn.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. december 2000 - 23:46 #11
Jeg har også kabelmodem - via Stofanet - og Unibank PC Bank. Jeg har ingen probs. med at kontakte Unibank med min kabelforbindelse. PC Bank er selvfølgelig sat op til at etablere forbindelse via LAN. Har du sat dit program til det?? Næppe, for du skriver jo, at du kalder op til banken via dit modem. Det burde ikke være nødvendigt. Det er også langsommere med modem.
Så mit svar er: Sæt PC Bank til at connecte via LAN.
Avatar billede j-lassen Nybegynder
31. december 2000 - 10:50 #12
Jeg skal bruge min modem forbindelse med opkald til mit firma og kan så ikke samtidig få mit internet via kabel modem til at virke
Avatar billede zip Nybegynder
31. december 2000 - 12:24 #13
PC bank kan sagtens indstilles til at bruge din kabel internetforbindelse.
Avatar billede j-lassen Nybegynder
31. december 2000 - 13:02 #14
Ja PC bank kan men ikke den forbindelse jeg har til mit firma
Avatar billede zip Nybegynder
31. december 2000 - 13:07 #15
du må stille dine spørgsmål mere præcist. Man får indtrykket at du bare ville have pcbank og internet fungerende samtidigt.
Avatar billede twister10 Nybegynder
01. januar 2001 - 19:26 #16
Sæt din PC bank op til at køre via internettet, vælg NETVÆRK i konfigurationsmenuen, jeg har selv lavet det ved een af mine kammerater, og gå ind og fjerne dit opkaldkort, og netværk via modem hvis du ike skal bruge det mere !

PC Bank KAN køre via dit kabelmodem istedet for dit alm. modem !
Avatar billede twister10 Nybegynder
01. januar 2001 - 19:29 #17
Øøøhh nu fik jeg lige læst det hele :-)

Du skal gå ind i kontrol panelet og internetindstillinger, sæt så flueben i at den ALDRIG skal ringe op til en forbindelse, så kan du begge dele på samme tid.

Så benytter internetforbindelsen bare dit kabel modem, husk at i LAN- indstillinger at sætte den til automatisk registrering af proxyindstillinger.
Avatar billede j-lassen Nybegynder
01. januar 2001 - 20:05 #18
Det virke twister10

I det øjeblik jeg kalde op til mit firma via modem(tlf), virke mit internet via kabelmodem ikke mere. Med det samme jeg lukker forbindelsen ned til mit firma modem(tlf) virke det igen, fordi da blive standard gateway rette tilbage igen
Avatar billede twister10 Nybegynder
01. januar 2001 - 20:23 #19
j-lassen>>\"Det virke twister10 \"

??? virker det nu eller hvad ?
Avatar billede j-lassen Nybegynder
01. januar 2001 - 20:39 #20
Twister10 undskyld jeg skrev forkert Der skulle står Det virke IKKE

Nej, det der sker når jeg kalder op via modem er at min standard gateway bliver ændret og derfor kan jeg ikke længere komme på internettet.
Jeg kan ikke ping\'e min standard gateway og hellere ikke mine DNS servere