Avatar billede tmouritsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:52 Der er 8 kommentarer

Lav fil på klienten

Jeg har en opgave der lyder på at jeg skal generere en HTML fil ud fra nogle input givet i en anden HTML fil.

Det hele skal være 100% klient baseret. Resultatet skal så enten gemmes lokalt på klienten eller skal sendes med en mail.

Det eneste jeg er garanteret på forhånd er at klienten er IE (der kan dog stilles krav om en minimun version) og at OS er Windows.

Jeg er klar over at det som hovedregel ikke skal være muligt at skrive til klienten fra JavaScript, men det er lige hvad jeg har brug for her.

Er der nogen der har et bud til hvordan det kan løses...
Avatar billede medions Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:53 #1
Nope, det kan du ikke med JavaScript!

//>Rune
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 11:55 #2
medion -> Har du en alternativ løsning?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:20 #3
<script type="text/javascript">
var fso;
fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
if (!fso.FolderExists("c:\\temp_web")) fso.CreateFolder("c:\\temp_web");
/*file = (!fso.FileExists("c:\\temp_web\\mypage.html")) ? fso.CreateTextFile("c:\\temp_web\\mypage.html",true)
                                                      : fso.GetFile("c:\\temp_web\\mypage.html");*/
file = fso.CreateTextFile("c:\\temp_web\\mypage.html",true);
file.WriteLine(document.getElementsByTagName("HTML")[0].outerHTML);

</script>

bemærk at det kun dur på lokale maskiner med visse versioner af IE.
Avatar billede tmouritsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:38 #4
Jeg kører selv med IE 6, men der får jeg en fejl om at Automation objektet ikke kan oprettes.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:27 #5
du skal have slået active scripting til. det har de færreste.
Avatar billede medions Nybegynder
01. oktober 2003 - 19:03 #6
=maddog=> Det er jo oxo JScript + det er en kæmpe sikkerhedsrissiko at slå Active Scripting til! :-/

tmouritsen> Nej, det er aldrig en go' i de at oprette filer på klientens maskine!
-Men har du undersøgt om du kan skrape din løsning så den kan virke med Cookies?

//Rune
Avatar billede =maddog= Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:29 #7
det kan gøres med en signed applet. det vil give en prompt.
Avatar billede medions Nybegynder
01. oktober 2003 - 23:16 #8
Det er så rigtig nok, men så er det jo Java vi snakker ;o)

-Har du ICQ eller MSN?
-så send det lige til rune@medions.dk

//>Rune