Avatar billede erikkl Nybegynder
30. september 2003 - 21:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kold IBM Deskstar 60GB

Min 60GB IBM Deskstar model IC35L060AVER07-0 døde lige pludselig. Den spinner ikke op og er iskold selv om jeg lader den stå "tændt".

Jeg tror det er elektronikken der er røget, og vil derfor høre om der er nogen der har en 60GB Deskstar med samme model nummer (fremstillet i Thailand) til overs, evt. defekt men med fungerende elektronik.

Der er vigtige data på harddisken, men jeg har simpelt hen ikke de 20k www.ibas.dk skal have for at redde indholdet. Hvorfor findes der ikke billigere recovery tjenester...
Avatar billede dmcn Praktikant
30. september 2003 - 22:07 #1
Blot for lige at sikre mig, at der ikke er tale om et komplot harddiskproducenter imellem: Prøv lige at pille IDE-kablet fra og lad strømstikket sidde i som det eneste. Boot så og hør/mærk om der sker noget.
Så sent som i dag ville mine diske (2 * Seagate, 1 * Maxtor) ikke spinne op på min mediabox, med mindre jeg tog IDE-kablet fra. Jeg leder stadig efter en løsning. :)
Avatar billede beorndesign Nybegynder
30. september 2003 - 22:41 #2
Du kunne jo købe een!
Avatar billede erikkl Nybegynder
30. september 2003 - 22:57 #3
Har prøvet uden IDE-kabel, det hjælper ikke. Jeg ville gerne købe en, men min model sælges ikke længere! Jeg kan i hvert fald ikke finde den på nettet til salg i Danmark, men hvis nogen ved bedre hører jeg gerne fra dem....
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2003 - 07:30 #4
jeg har en, men den sidder i min comp. hvis du sender en ny til mig (helst maxtor fluid), så jeg kan spille mine dat over, må du gerne få den.
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2003 - 08:12 #5
hvis du har meget travlt må du også gerne komme forbi (hundested).
Avatar billede erikkl Nybegynder
01. oktober 2003 - 12:54 #6
Ebe, har din deskstar 60 GB modelnr.: IC35L060AVER07?

Det er vigtigt, har jeg fået at vide, at modelnr. passer når man skifter elektronik.
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2003 - 13:13 #7
ja, det er nøjagtig den. helt nøjagtig samme nummer i hvertfald.
Avatar billede erikkl Nybegynder
01. oktober 2003 - 13:55 #8
Hej Ebe, jeg afsøger lokale løsninger i første omgang (København), men hvordan får jeg fat i dig hvis det bliver aktuelt at tage til Hundested? Jeg kan ikke finde din email adresse på eksperten.dk.
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2003 - 14:04 #9
du kan ringe til mig på 47980208, bare spørg efter ebe, der er flere som tager telefonen.
Avatar billede erikkl Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:09 #10
Ebe, er nummeret korrekt? Den melder optaget hele tiden...
Avatar billede ebe Praktikant
01. oktober 2003 - 17:11 #11
nummeret er skam rigtig nok, men der er teenagere i huset. ellers prøv 26790208, det er mobilen.
Avatar billede erikkl Nybegynder
02. oktober 2003 - 00:13 #12
Det virker! Jeg har fået indholdet af min hard disk igen!!! Det var lissom at score et landsholdsmål. Og fra nu af er der ingen vej uden om: Backup, backup og backup. Og så vil jeg sætte mig ind i hvad RAID er for noget.  En stor tak til Ebe.

Husk det, hvis der er andre der oplever en død hard disk: Indholdet kan reddes hvis man skifter printpladen ud med en anden fra nøjagtig samme model. Hvis det altså vel at mærke er elektronikken og ikke mekanikken den er gal med.
Avatar billede ebe Praktikant
02. oktober 2003 - 06:29 #13
tak for point, erikkl  :(

Men det var da godt at det lykkedes til sidst :)
Avatar billede erikkl Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:12 #14
Hey Ebe, det er første gang jeg har  været på Eksperten - jeg kender ikke point-systemet ... hvordan giver jeg dig dine velfortjente 200 points?
Avatar billede erikkl Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:39 #15
Ebe - Skriv et svar her, så får du dine points:

http://www.eksperten.dk/spm/408760