Avatar billede d3froztt Nybegynder
30. september 2003 - 16:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flytte flere sprites på een gang

Jeg ska lave en hjemmeside til skolen (I Director)og på den side skal jeg lissom åbne et nyt vindue, dvs. der ska være en sprite som jeg kan flytte rundt på som i windows imens der er feks en sluk knap og nogen billeder og lidt text... WHATEVER - Pointen er at jeg kan ikke låse de andre elementer på den sprite jeg vil flytte, jeg kan kun flytte dem enkeltvis - Jeg har så fundet en guide på nette til hvordan man gør http://www.director-online.com/buildArticle.php?id=306 men jeg kan ikk få det til at funke (og jeg tænker at der MÅ være en nemmere måde end al den kode?) eller hva?
Avatar billede kanding Nybegynder
30. september 2003 - 21:17 #1
jeg ville helt klart downloade eksemplet. Det er en OK måde at løse det på. Scriptet er lavet som en behavior med en getPropertyDescriptionList hvilket betyder, at du kun skal udfylde det behavioren spørger om når du hiver behavior'en over på de ting du vil trække sammen. Prøv det engang, det er faktisk let at bruge...
Avatar billede d3froztt Nybegynder
30. september 2003 - 22:46 #2
Nåh ja, det havde jeg nok glemt at sige... der er dømt broken-URL på scriptet på den side, det var nemlig oss min plan men er der ikke andre der har sådan et script liggende?
Avatar billede kanding Nybegynder
30. september 2003 - 23:10 #3
prøv at kigge i Library'et i toolbaren(ikonet er en bog) der er under ANIMATION >> INTERACTIVE en der hedder multiple Sprite Drag....
Jeg har ver. 8.5, men mener også at den er med fra 7.0
Avatar billede d3froztt Nybegynder
01. oktober 2003 - 10:24 #4
takker, jeg tænkte nok der var en nemmere måde at gøre det på. :)

100 points til dig min ven ;)