Avatar billede katze_essen Nybegynder
30. september 2003 - 14:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IDE Raid på en KT4 Ultra MS-6590

Hej
jeg har en KT4 Ultra MS-6590... her er et link
http://www.itzonen.dk/images/review/051102224424/MSI_P_Mobo_top_shot.jpg

Jeg ville gerne gøre RAID, men så vidt jeg ved skal der en port til hver HD, men der er vist kun en RAID port i dette kort...

Mit spørgsmål er, om man kan køre RAID med to IDE HD på dette kort... Og i så fald hvordan...
Avatar billede bartfreak Nybegynder
30. september 2003 - 15:17 #1
der er på et Ide kabel plads til 2 harddisk, du kan derved kørrer stripping, hvor begge harddiske ses som 1, og hastigheden bliver ca dobbelt op.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
30. september 2003 - 15:30 #2
http://download.msi.com.tw/support/mnu_exe/E6590v1.2.exe
citat fra bios..

The mainboard has 3 IDE RAID connectors, which are controlled by
Promise 20376.
IDE3 is a 32-bit Enhanced PCI IDE and Ultra DMA 66/100/133 controller
that provides PIO mode 0~5, Bus Master, and Ultra DMA 66/100/133
function. You can connect to one hard disk drive.
The mainboard also provides optional dual high-speed Serial ATA interface
ports, SER1 & SER2. Each supports 1st generation serial ATA data
rates of 150 MB/s. Both connectors are fully compliant with Serial ATA 1.0
specifications. Each Serial ATA connector can connect to 1 hard disk device.
Please refer to Serial ATA Raid manual for detail software installation
procedure.

så der er osse s-ata på, så der er flere muligheder..O)
Avatar billede katze_essen Nybegynder
30. september 2003 - 16:17 #3
ok.. havde jeg set, men når jeg sætter to ens HD'er til, finder den kun den ene, når jeg prøver at lave RAID... Umm det står også "You can connect to one hard disk drive" betyder det ikke at der kun kan sidde en til, eller er det mig der ikke fatter det =)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
01. oktober 2003 - 09:28 #4
"auto detecter"..du dem i bios..under standard, har du fået installeret den rigtige driver til controlleren..??

Og..der står jo osse.."The mainboard has 3 IDE RAID connectors, which are controlled by Promise 20376."

og raid ER mindst 2 harddiske.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:55 #5
takker..O)