Avatar billede rasmus55 Nybegynder
30. september 2003 - 01:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tekststørrelsen er for lille

Jeg synes at tekststørrelsen på eksperten (i css'en) skal defineres via % istedet for absolutte px. Så kan folk der ikke ser så godt, eller bare synes at teksten er for lille skrue op for tekststørrelsen selv.
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 07:49 #1
Jeg ville bare lige sige.. Enig... ;-)
Avatar billede exp Juniormester
30. september 2003 - 10:51 #2
I mozilla Firebird er der en herlig funktion der ligger på Ctrl + (+) - så kan man gøre teksten større eller mindre...

www.ebruger.dk/artikler/artikel.asp?artikelID=20
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 12:03 #3
I explorer er der vist det samme...Men når størrelsen er angivet i px kan man ikke ændre det, da man så går ud fra at programmeren har en mening med at lave det den størrelse.. Hvis man tilgengæld angiver i % eller 'em' kan brugeren selv definere størrelse, og det er da kun forholdet mellem de forskellige fonte der holder ved.
Meget mere brugervenligt...
Avatar billede exp Juniormester
30. september 2003 - 13:07 #4
... men hvor brugervenlig er det også lige IE er? ;-)
Avatar billede anhansen Nybegynder
30. september 2003 - 13:37 #5
Det er vel i og for sig ligegyldigt... Som udvikler tager man ikke skade af at tage lidt hensyn. Det nytter jo ikke bare at råbe op at fordi halvdelen af klodens befolkning bruger et lorteprogram, gider man ikke lave sit arbejde ordentligt. For hvis de bare installerede et andet program kunne indstillingerne godt ændres.. Det holder jo ikke helt... ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
08. oktober 2003 - 10:44 #6
er også enig med anhansen, man kan ikke smide skylden over på IE her, selvom jeg selv er stor tilhænger af mozilla fordi jeg mener den er mere brugervenlig og andre gode ting.

Men i dette tilfælde mener jeg det er et valg når man programmere siden.

og lige til sidst er også tilhænger af at man skal kunne ændre tekststørrelsen i de mest kendte browsere
Avatar billede anhansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 15:45 #7
lukketid?!?
Avatar billede rasmus55 Nybegynder
12. oktober 2003 - 22:24 #8
Debatten lukkes...