Avatar billede ylwen Nybegynder
29. september 2003 - 22:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

problemer med DNS på 2003 server

jeg får følgende fejl når jeg kører DCDiag:

Domain Controller Diagnosis

Performing initial setup:
  Done gathering initial info.

Doing initial required tests

  Testing server: Default-First-Site-Name\SERVER
      Starting test: Connectivity
        The host cdeccfbb-19d8-427d-ac9e-c0e1457b45bc._msdcs.PCSystem.dk could not be resolved to an
        IP address.  Check the DNS server, DHCP, server name, etc
        Although the Guid DNS name

        (cdeccfbb-19d8-427d-ac9e-c0e1457b45bc._msdcs.PCSystem.dk) couldn't be

        resolved, the server name (server.PCSystem.dk) resolved to the IP

        address (192.168.0.2) and was pingable.  Check that the IP address is

        registered correctly with the DNS server.
        ......................... SERVER failed test Connectivity

Resten kører som det skal.
Hvad gør jeg forkert eller hvad mangler jeg at gøre
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2003 - 23:17 #1
I din DNS
DNS >Server >Forward Lookup Zones >PCSystem.dk >_msdcs
Er der et Alias med dette navn: cdeccfbb-19d8-427d-ac9e-c0e1457b45bc det skulle gerne pege på din Domain Controler (DC). Hvis den ikke gør det så ret den.

En anden mulighed er at slette Forward Lookup Zonen for dit domæne, og oprette den påny.

:-)
Avatar billede ylwen Nybegynder
29. september 2003 - 23:41 #2
Jeg har fået slettet den _msdcs (det virkede heller ikke før da den var der) hvordan opretter jeg den igen med alle de ting der var i den? og er det nødvendigt? Jeg har oprettet den med det alias du skriver, men der mangler alle de ting der var i den før!
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 00:01 #3
Du skal slette Forward Lookup Zonen for dit domæne.
Den ser nok sådan ud: PCSystem.dk
Derefter skal du oprette den igen. Dette skulle gerne lave de rigtige SRV records (Dem der ligger under din zone, de starter med _)

Ja alle de records der ligger under PCSystem.dk og begynder med _ er meget vigtige. De fortæller blandt, dine klienter hvor de kan finde en Domain Controller.
Avatar billede ylwen Nybegynder
30. september 2003 - 07:35 #4
Men, hvordan opretter jeg så de records igen ?
Avatar billede clausjj Nybegynder
30. september 2003 - 08:35 #5
Du skal køre følgende tre kommandoer på SERVER:

ipconfig /registerdns
net stop netlogon
net start netlogon

Derefter burde alle dine SRV records blive gendannet. Det kræver at PCSystem.dk zonen er sat til dynamisk opdatering.
Avatar billede ylwen Nybegynder
30. september 2003 - 18:13 #6
OK det hjalp på den fejl, men nu er der så kommet en anden...

Det er en fejl der vedrører tiden, og jeg har derfor prøvet at sætte serveren til at synkronisere med en tidsserver.

En anden og mere trist fejl er at serveren ikke længere kan komme på nettet ??
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 18:56 #7
Hvis du har fået besvaret dit spørgsmål, så luk det.
Har du andre spørgsmål, så opret et nyt.
Avatar billede ylwen Nybegynder
30. september 2003 - 19:02 #8
tpo: det er jo noget lettere at få svar på et spg. som allerede er forklaret, og da dette spg. vedrøre det første spg. så kan jeg ikke se problemet, med mindre man er meget fikseret på at få point!!

Clausjj ligger du lige et svar så du kan få de point du har fortjent.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2003 - 19:20 #9
Kunden har altid ret.
:-)
Avatar billede clausjj Nybegynder
30. september 2003 - 22:09 #10
Har du sat forwarder på til din internet udbyders DNS Server? Hvis der er en rod zone på din DNS server, så skal du slette den.

Ellers starter du bare et nyt spørgsmål, så svarer vi også på det....
Avatar billede ylwen Nybegynder
30. september 2003 - 22:11 #11
Tak for det, men jeg har fået løst problemet nu.
Avatar billede clausjj Nybegynder
09. oktober 2003 - 08:32 #12
Nybegynder her på eksperten.dk, så her er mit svar.