Avatar billede weblock Nybegynder
29. september 2003 - 18:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bytte rundt på lydkanaler i 5.1 lydsignal

Jeg er på jagt efter noget software, eller alternativt hardware, der kan tage et 5.1 lydsignal og bytte rundt på kanalerne i realtime. Grunden hertil er, at jeg bruger min computer både til spil og til min projektor, hvor min PC skærm står i en anden retning end mit projektor lærrede. Derfor skal jeg hver gang jeg vil se film flytte rundt på kablerne i min forstærker, så lyden kommer ud af de rigtige højtalere.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. september 2003 - 09:08 #1
Funktionen du eftersøger findes ikke. Men det skal jo ikke forhindre dig i at improvisere :)

Jeg ser to realistiske løsninger.

1. (den billigste og mest low-tech)
Byt rundt på højttalerkablerne som du gør i øjeblikket.

2. (koster lidt penge, fingersnilde og lodninger).
Byg en mini switchbox der kommer til at sidde mellem forstærker og højttalere.
Der er flere muligheder og prisklasser (alt efter hvor god en kvalitet den skal laves i).
Hvis den bliver lavet rigtigt (og dettte kan faktisk gøres med ganske få komponenter) kan du med ét tryk bytte kanaler. Og med ét tryk mere bytte dem tilbage.
Avatar billede weblock Nybegynder
30. september 2003 - 17:50 #2
Ja tror også det bliver 2'eren - har skrevet til brinck.dk om de har sådan en boks ting.