Avatar billede Chewie Novice
29. september 2003 - 14:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

find mail og tag backup

Hej

Jeg har lige lagt en exchange server total ned (ikke så fedt)

hvis konklutionen bliver en reinstallering :( hvor finder jeg så brugernes mail ?? .... det skal lige siges at nedbruget fik fjernet alle brugerne ... men mailsne må ligge der et sted

chewie
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 15:25 #1
de må ligge i exchange drev M drev.
under mailbox.
Avatar billede Chewie Novice
29. september 2003 - 15:28 #2
mit M drev er væk :(
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 15:31 #3
av...

er det laver backup som du kan muligvis restore.
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. september 2003 - 15:33 #4
Du lader være med at slette disken.

find folderen

\MDBDATA

Her ligger dine databaser samt logfiler

priv1.edb
pirv1.stm

pub1.edb
pub1.stm

Dette er det vigtigste. Log filerne kan du ikke gøre så meget ved alligevel.

Når du lægger disse filer ind i den "nye" MDBDATA folder vil du have alle dine postkasser tilbage (hvis du da ikke lige har fået ændret organisations navn - se eventloggen).

Disse skal så connected til de nye brugere.

Du er velkommen til at kontakte mig for et uforpligtende tilbud på et recovery besøg.

JP
Avatar billede p1u2 Nybegynder
29. september 2003 - 15:47 #5
Han kan da ikke bare lægge dem ind i MDBDATA, er der ikke noget med at han skal gører en hel masse ting, samt at han skal sørge for at der er de samme service pack installeret
Avatar billede Chewie Novice
29. september 2003 - 15:59 #6
OK ... det vil sige....

Jeg kopier filerne til et andet sted
installere exchange forfra
kopier filer ind i MDBDATA igen
så køre det ... eller hvad ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. september 2003 - 16:18 #7
p1u2> Jo det anbefales at man opdaterer til samme version som den tidl. installation. Der kommer så til at ligge en tom database som man overskriver jf. mit tidl. indlæg, og reconnecter postkasserne.

Umiddelbart er der ikke mere jeg kan komme på. Har gjort det et par gange uden de store problemer. Hvis information storen ikke vil starte, så kig i eventloggen efter fejl.

JP
Avatar billede Chewie Novice
29. september 2003 - 17:39 #8
Nu har jeg jo kopieret de filer du nævnte ...... men lige for at være helt sikker før jeg reinstallere .... er der mere jeg skal tage backup af ?????
Avatar billede p1u2 Nybegynder
29. september 2003 - 21:24 #9
Det er bare jeg kan huske, at da vores exchange server på arbejde gik ned, lavede vi noget i dos. Med sådan nogle underlige kommandoer.