Avatar billede drachmann Nybegynder
29. september 2003 - 13:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en videocd med AvidXpress

Hvordan laver jeg en videocd med AvidXpress. Når jeg exporterer i Mpeg 2 får jeg et filnavn med extension .m2v og den filtype vil mit brændersoftware ikke genkende? Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede miss-g Seniormester
29. september 2003 - 16:37 #1
Måske kan du finde hjælp her:
http://www.free.de/homes/joern/tips.html
Avatar billede miss-g Seniormester
29. september 2003 - 20:04 #2
Ellers fortæl hvilket film format du arbejder i, så kan vi finde et andet (gratis) program du kan bruge *S*
Avatar billede drachmann Nybegynder
29. september 2003 - 21:14 #3
Det et skoleprojekt som er captured i Digital Video format. Jeg regner at videoCDen skal være i DVD kvalitet altså i 720 X 5... Når jeg vælger at exportere fra AvidXpress kan jeg vælge mellem Mpeg1 og Mpeg2, men som sagt kan mit brændersoftware ikke genkende filtypen som jeg får fra Avid.(m1v el. m2v)... Jeg har kastet et blik på dit link, men uden det store held! Der er en help funktion i Avid Xpress men den har vist sig at ikke at være fyldestgørende, derfor henvender jeg mig her på experten for at få lidt kvalificeret hjælp. Hvad gør du for at lave en videocd med AvidXpress?
Avatar billede henninga Novice
29. september 2003 - 21:32 #4
Din m2v fil er ganske rigtig en MPEG2 fil og den er helt i orden.
Det du mangler er et DVD Author program som laver filerne klar til en DVD (laver vob, bup og ifo - kig evt her: www.abmedia.dk/video ).
Du kan benytte programmet SpruceUp, som er gratis (Link på siden under DVD-guide) Ellers er det en type program som koster penge.
HenningA
Avatar billede miss-g Seniormester
29. september 2003 - 22:03 #5
Alternativ - hent en trial version af Ulead MovieFactory. Det er et meget nemt program, som også kan brænde cd´en direkte.

http://www.ulead.com/dmf/runme.htm
Avatar billede usc Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:32 #6
Først og fremest vil jeg råde dig til at exportere i MPEG 1.
Brug disse settings:

PAL

Video:
1150 kbit/sec MPEG-1
352 x 288 pixels
25 frames/second

Audio:
224 kbit/sec MPEG-1 Layer2

NTSC

Video:
1150 kbit/sec MPEG-1
352 x 240 pixels
29,97 frames/second
23,976 frames/second NTSC Film
Audio:
224 kbit/sec MPEG-1 Layer2

Du kan også kikke på www.vcdhelp.com, der er mange gode tips :)
Avatar billede usc Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:53 #7
Du kan også gøre følgende, men det kræver du henter to små programmer :
Eksporter din film som en quictime reference file i MPEG 1 eller MPEG 2.
Så downloader du programmet TMPGEnc (hentes her: http://forum.mediaassist.nl/attachdl.ihtml?showpost=451&showthread=171&showforum=41)
download dernæst denne quicktime reader. Den skal lægges i dit TMPGEnc directory.
Så er du klar til at incode, start programmet brug wizzard hvis du vil. Her er en guide til opsætning af TMPGEnc http://dvd-hq.info/Compression.html

Håber det kan hjælpe dig :)
Avatar billede usc Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:53 #8
hmm det skulle have været et svar....