Avatar billede cantona2000 Nybegynder
29. september 2003 - 13:41 Der er 5 kommentarer

Adsl-Switch-2 pc.

Hvorfor kan jeg ikke få det til at kører. Jeg har Adsl - Switch - med 2 Xp pc`ere i. Men jeg kan ikke være på nettet på begge pc`ere på èn gang ? Jeg kan kun lave lokal netværk hvis ingen af dem er på nettet.... Hvad gør jeg forkert.
Jeg købte en DLink704 router, for at prøve det istedet, men DAMN for noget bøvl.... man kan næsten ikke komme af med firewall, man skal sidde manuelt og åbne div porte hvergang man skal spille online eller være p2p.... Hvad gør jeg ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
29. september 2003 - 13:55 #1
Du skal købe en ekstra IP hos din udbyder.

Du har højest sandsynlig kun en dynamisk eller fast IP

1 IP = 1 PC på nettet af gangen.

Desuden skal du installere IPX netværksprotocol for at få højere hastighed på dit lokalnet.
TCP/IP protocol til Internet
IPX protocol til Lokalnet

Hvis du kun har TCP protocolen installeret, vil dit lokalnet blive "en del af" din udbyders net, og sætte hastigheden på+ overførsler mellem dine 2 pc'er gevaldigt ned.

:-) bjuhl
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
29. september 2003 - 13:57 #2
Få din D-Link 704 Router sent retur, og køb en d-Link 604, den har indbyttet Switch 4 ports, Hvor der også er DHCP server indbyttet. Hvor at jeg ikke har haft noget problem med P2P network og game online, fra flere PC'er på samme tid. Men FTP, DNS, MAIL server, hvis jeg vil på udefra SKAL sættes op. Firewall'en der i virker, men er ikke verdens bedste, den er ligesom i D-Link DI-704. Sæt dine PC'er til Hent auto IP, sæt router op til at gå på nettet, indtast også DNS-server i routeren, sådan at der ikke er noget problem i det. Ved jo ikke hvor meget Routeren skal bruges, men den kan som alle andre D-Link produkter godt finde på at skal sluttes for og tændes igen, hvis den er online i over 7-9 dage, kan blive varm som alt andet, men har endnu ikke haft problemer med varmen fra Routeren. LAN køre fint/tilfredsstillende.
Avatar billede cantona2000 Nybegynder
29. september 2003 - 14:05 #3
bjuhl.. jeg har 1 fast ip hos Tele2, og har lige talt med dem og får lavet 2 dynamiske ip adresser istedet for - er det korrekt ?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
29. september 2003 - 14:09 #4
Jep, så virker det....
Avatar billede bjuhl Nybegynder
29. september 2003 - 14:16 #5
Men ellers er næste skridt en router.... men det er rigtig at det er lidt svære at sætte op og få til at virke.

Men der er fordele ved en router som hell keeper også er inde på.

Du har bl.a. en nat/firewall og du kan nøjes med én IP, som kan være fast, hvis man vil drive en server.

MEN skal du bare have 2 PC'er på nettet og et lokalt netværk, og ingen server eller noget der kræver en fast IP, så er switch-løsningen med 2 dynamiske IP'er ganske udmærket.