Avatar billede jelling Nybegynder
29. december 2000 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ingen kontakt med anden halvdel af HD.

Hjælp!!
Jeg har delt min HD i to partioner (2,5 og 7,5 GB). WIN 98 m.v. ligger på den lille del af min delte HD. (bachup af dokumenter m.v ligger på D-drevet - anden halvdel af HD)
Efter problemer valgte jeg - igen - at formatere C-drevet. Under indlæggelsen af programmer kunne computeren ikke finde D-drevet, hvorefter jeg gik ind i fdisk, hvor den blev fundet. (ingen advarsler m.v.)
D-drevet fremgik igen i windows og i DOS rammer - MEN jeg kan ikke få kontakt (se programmer, dokumenter eller lignende) på drevet overhovedet.
Kan jeg redde indholdet af D-drevet eller skal det formateres igen ????
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 20:21 #1
yhm .... i fdisk ..... stod der noget om hvilket FAT d-drevet brugte ? det skal være den samme som dit windows drev .... ellers dvs. det behøves det ikke, men det hjælper hvis du skal kunne se det :o)
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 20:22 #2
Du har husket ALTID at genstarte maskinen efter brug af FDISK ? Hvis du formaterer efter fdisk har været i brug kan den bytte om på dine drev, men ok derfor skulle du jo stadig have adgang til dem :o)
Avatar billede jelling Nybegynder
29. december 2000 - 23:15 #3
C-drevet står som FAT 32, men D-drevet står som ukendt.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. december 2000 - 01:49 #4
Så er det bare på´en igen med fdisk.
Avatar billede codebase Praktikant
30. december 2000 - 01:54 #5
NEJ
Avatar billede codebase Praktikant
30. december 2000 - 01:55 #6
du kan lige prøve at lave en FAT 16 på dit c drev, hvis det ikke hjælper så er det nok ikke noget at gøre!
Avatar billede kjalle Nybegynder
30. december 2000 - 04:02 #7
hvis dit d drev står som ukendt er dataen røget ...

codebase >< hvad ? hvorfor skulle han nu det ? det gør da ikke at dfisk kan se det ????
Avatar billede kjalle Nybegynder
30. december 2000 - 04:02 #8
din date på d-drevet er mistet :o( .....