Avatar billede nexoz Nybegynder
29. september 2003 - 05:25 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

FTP server og Cisco 677

Jeg har prøvet at sætte en FTP server op, hvor jeg selvfølgelig har lavet set nat entry osv. til eks. port 4321. Problemet er, at folk kan godt logge ind, den vil bare ikke lave LIST. Så det sjove er, at laver jeg samme trick med port 21, så vil den ganske morsomt gerne lave LIST. Jeg har prøvet med mange porte, og det er KUN med port 21 den vil give folk til at lave LIST command. Er min Cisco låst eller noget til kun at kører FTP på port 21?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
29. september 2003 - 05:28 #1
få dem til at slå PASV mode til .. de løser gerne det problem :)
Avatar billede nexoz Nybegynder
29. september 2003 - 05:45 #2
Før jeg satte den til port 21 og opdagede den virkede med den port, prøvede vi at bruge PASV med nogle andre porte. Det kører også udemærket på port 21 uden PASV btw. Så det er ikke det :(
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
29. september 2003 - 05:51 #3
men ellers.. PASV mode bruges netop til når der er routed/firewall'ed FTP'ere ... åbn evt for tilladelse til data på portene den anden vej også (det er sikkert det som er default for port 21)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
29. september 2003 - 05:54 #4
http://www.dslreports.com/forum/remark,1381832

en god forklaring af hvodn det hele hænger sammen :)
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
29. september 2003 - 06:03 #5
så det du skal er at have den til at forwarde en række porte til din server .. og så skal du sørge for at din FTPserver kun fortæller klienterne at det er dem som den leder efter ...

eneste sted det kan ske automatisk ifølge den tekst der er på port 21 hvor routeren så automatisk hånderer den process...
Avatar billede nexoz Nybegynder
29. september 2003 - 06:15 #6
Det var da en større process, da jeg kun kan forwarde porte enkeltvis på min Cisco lol. Og hvis jeg skal igang med at lave 100 af dem *suk* port 21 it is.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
29. september 2003 - 07:20 #7
hehe... lyder som en god plan at nøjes med port 21 ... men ellers.. jeg har som default i mit FTP program at den bruger PASV ... det er en udemærket løsning
Avatar billede riversen Nybegynder
29. september 2003 - 07:41 #8
du kan da også sagtens forwarde flere porte på en gang

set nat entry add xxxx 5000-6000 xxxx 5000-6000 tcp
Avatar billede nexoz Nybegynder
29. september 2003 - 19:23 #9
Nu vil jeg helst have så lidt porte som muligt forwardet :)
Avatar billede riversen Nybegynder
29. september 2003 - 20:01 #10
ja, men det gør du jo bare så...der skal bare være nogle åbne til passiv ftp
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
01. november 2003 - 19:20 #11
tid til at lukke spørgsmål ?
Avatar billede nexoz Nybegynder
02. november 2003 - 16:12 #12
Så lav et svar.
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
02. november 2003 - 16:17 #13
k:)