Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
28. september 2003 - 18:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Det stærkeste Trådløse Netværkskort til laptop (PCMCIA / USB)

Jeg har lige erhvervet mig en ny bærbar, der ikke har indbygget trådløst net.
Da jeg ikke aner hvad der er godt og skidt inden for denne katagori, håber jeg at jeg kan trække på jeres erfaringer.

Mit ønske er at få et netkort til den bærbare, der selvfølgelig spiller mest muligt med alle mærker. Derudover skal det helst virke godt sammen med Cisco Aironet Accesspoints.

Jeg kører windows 2000, så det skal selvfølgelig køre rigtig godt med dette styresystem.

på forhånd tak,
Kevin

PostScriptum: Bonuspoints gives ved rigtig gode svar!

Jeg har tjekket arkivet, men det synes kun at rumme tekniskeproblemer, hvis I kender til tråde, som omhandler dette spørgsmål, udløser det naturligvis også pointsne
Avatar billede kenp Novice
28. september 2003 - 19:02 #1
hvis du skal være sikker på noget som passer sammen med alt andet udstyr.

så skal du købe noget som er Wifi certificeret, så vil det passe sammen med alt andet udstyr som også er det. (generelt set passer det meste samme selv om de ikke er wifi certificeret).

men hvad tænker du på nå du siger stærkeste? jeg syntes rigtig godt om Zyxel og Belkin som mine fortrukne produkter.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
28. september 2003 - 20:10 #2
Problemet som jeg så vidt har forstået med mobile antenner er, at antennen ikke er så stor, hvilket muligvis vil give nogen problemer.

Er det muligt at købe ciscoprodukter som end-user ?
Jeg har før i tiden været meget imponeret af den kvalitet, som cisco ligger for døren (excl. Cisco 677).

nogen der har efaringer med 3coms X-jack antenner ?

Kenp >> det lyder godt. Jeg har faktisk kigget meget på disse mærker.
Avatar billede kenp Novice
28. september 2003 - 20:21 #3
ja det er korrekt at de antenner som der er på et pmciakort ikke er så store, og ja det kan give problemer. jeg ved dog ikke om man kan få decideret eksterne antenner til pmicakort, som man kan slutte til i stedet for den som der på kortet (men det kommer vel)

om du kan købe cisco som privat person ved jeg ikke.
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
08. oktober 2003 - 16:10 #4
der var ikke så meget hjælp at hente her, men hva, det skal sgu nok gå .D

Tak for hjælpen kenp.
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2003 - 16:52 #5
ja jeg beklager meget!

men kig lige her! det er en ekstra antenne som passer sammen med zyxel pmcia kort som forstærker signalet
http://www.zyxel.dk/product/product_01.php?product_id=117
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
08. oktober 2003 - 16:55 #6
lyder spændende... det vil jeg kigge på.