Avatar billede ortrak Nybegynder
29. december 2000 - 16:52 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

www.worldmanuals.com

/ortrak
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 16:57 #1
fåårk et fedt design!
Der er jo nogle der kan, dog synes jeg at det skulle være centreret på skærmen (da jeg bruger 1280x1024) desuden synes jeg at skriften på \"knapperne\" og \"labels\" er liiige småt nok i min opløsning.

Design: 10^@13
Brugervenlighhed: 10@13
Loadtid: 8@13
Avatar billede prodic Mester
29. december 2000 - 17:06 #2
Lige noget for mig.!

Siden loader en anelse for langsomt til mig smag. Måske er det kun mig.

Siden er venstrestillet...er der nogen grund til det?

De små pixelsikoner du bruger i boksene...lav dem i en mere passende farve, så de ikke falder så meget udenfor helheden som de gør lige pt.

Ellers er der ikke det helt store at sige. Farverne passer godt sammen og den er behagelig at kigge på.

Men lige lidt salt-kastning :

Hvis man nu er totalt uøvet i \"surfing\" og ikke rigtigt får set hvor tendensen bevæger sig hen af, så kan din side virke meget uoverskuelig. Tænk lige på det.

Noget der undrer mig, er at afstanden i venstre margen ikke er lig den i højre. Det ser altså kikset ud, lille detajle - men det skal være iorden.

Lige den sidste : I top-menuen er dine \"kasser\" ikke i midten - Wonder why...igen detaljer der skal være iorden.

Nu søgte jeg lige efter en manual til 7110(Nokia) - øhhh når man har trykket på \"Søg\"-knappen, så forsvinder den..skal den det??

Jeg har ikke det store at sige lige pt. men kommer jeg på noget, så vender jeg tilbage.

Men ellers er det et meget flot site, som der fortjener lidt Ros. Jeg er måske den eneste der kan lide det, men hvad mig om det så.

10@13 - heller til 11, men nøjes med 10

p.s. Bliver hovedsproget Dansk eller Engelsk - det virker forkert med et sprogvalg på forsiden. Enten det ene eller det andet.
har kun kigget på den danske, men går ud fra at i har fået jeres grammatik tjekket af en oversætter!
Ellers så få det gjort.
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. december 2000 - 17:06 #3
mht. til centrering, så var vi også i tvivl. Men designeren, samt responsen fra brugertesten, holdt på venstre-alignment.

mht. til loadtid: Hvilken båndbredde har du?

/ortrak
Avatar billede prodic Mester
29. december 2000 - 17:09 #4
ortrak->Hvem er designeren?? Dig?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
29. december 2000 - 17:10 #5
ortrak:> jeg synes bare det ser dumt ud med left-alignment .. men det er jo noget i bestemmer.
Jeg har IDSN .. bruger 2 linier når der er brug for det.
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. december 2000 - 17:11 #6
prodic:
\"når man har trykket på \"Søg\"-knappen, så forsvinder den\"...det forstår jeg ikke. Forsvinder knappen??

Mht. sprog. Det er et temmeligt seriøst dot-com projekt, som i sidste ende skal køre på xx sprog. Hvis man går ind på co.uk kommer man direkte ind på den engelske version, og hvis går ind på .dk så ender man på den danske version.

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. december 2000 - 17:13 #7
prodic: mig og design passer som håret på en svensker :-]

Nej - jeg har stået for ASP/VB/SQL/COM-programmering.
Avatar billede prodic Mester
29. december 2000 - 17:14 #8
Ortrak : Jeps. Helt pist. Den bliver samme farve som baggrunden. Og dermed væk!
Og når det er et seriøst projekt, så går jeg også ud fra at i får sproget \"testet\" proft så I slipper for alle de dumme fejl.
Men igen FLOT site.
Avatar billede prodic Mester
29. december 2000 - 17:15 #9
Håret på en svensker LOL

Kan man få oplyst hvem det er? Designeren.
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. december 2000 - 17:23 #10
prodic: Hvilken browser/OS benytter du? Vi har testet på netscape(4+) og IE(4+) på både Pc og Mac.

Mht. sproget, så får vi leveret alt content fra kunden. Så i sidste ende er det kundens egen skyld hvis der er stave/grammatik-fejl :-]

Designeren hedder René og arbejder - som mig - i Pentamind A/S...Men ja han er super-dygtig...han har også en uddannelse som Master Of Design.

/ortrak
Avatar billede theartist Nybegynder
29. december 2000 - 17:25 #11
Ortrak din gamle svinger, du har aldrig kunnet programmere og igen beviser du det :-)

Sig mig lige engang har du slet ikke lært noget i den tid du var blandt professionelle folk!

Nå så til noget mere seriøst, ellers så kaster du vel efter dine Armani sko efter mig - min kompliment til designeren, det ser lækkert ud. jeg må dog give prodic ret (om jeg forstår ham rigtigt) - det er forkert at hvis man ikke finder noget på sin søgning, så har man ikke muligheden for at taste en ny søgning ind, istedet skal man trykke \"tilbage\" - som så er et minimum. Kunne du ikke lige lave et tjek poå om der kom nogle resultater og kom der ikke nogen, så fik man auromatisk søgeboksen frem igen - usability my friend :-)

Og så lige i fluknepperi-afdelingen: Det generer mit øje at den første knap i topnavien ikke er alignet med kassen under den, men så snart med er forbi forsiden er det igen et overstået kapitel.

Og så måtte jeg jo lige tjekke om jeg overholdt jeres retningslinjer i forummet (det gjorde jeg ikke, så jeg publicerede ikke mit spørgsmål). Nå men der kunne jeg ikke finde \"luk vindue\" knappen og der er ingen scrollbar, men trækker du ned i teksten finder du en knap, så der er lige lidt på størrelsen af vinduet!

kan du have det nok så godt, og held og lykke med sitet!
Avatar billede theartist Nybegynder
29. december 2000 - 17:26 #12
Woow det gik stærkt med at skrive det, sorry med slå og sjavefeil...
Avatar billede prodic Mester
29. december 2000 - 17:29 #13
Ortak->IE5.0 og W98.
Og Respekt til Rene..rart med folk der kan deres kram.

TA->Long time no see. Lang tid ingen hav.
Og du forstod ikke helt mit \"søge\"-problem, men du har helt ret i din kommentar ang. søge-funktionen.
Avatar billede ortrak Nybegynder
29. december 2000 - 17:37 #14
theartist: jaja - mindre kæk er du i hvert fald ikke blevet, efter jeg skred fra bureaukratiets højborg :-]

mht. mine armani-sko, så har jeg overhovedet ikke råd til at kaste dem efter dig(måske efter lars) - min kassekredit drøner deterministisk imod de 100K :-]

btw: Er i gang med et lukket forum for hardcore programmører...Det kan være du vil give din mening om mit design...hehe...du dør af grin...

Avatar billede theartist Nybegynder
29. december 2000 - 18:38 #15
prodic>> Lang tid intet se - eller sagt på en anden måde - jeg er alt for lang tid om at opdage at der overhovedet er spørgsmål i mine kategorier(nok desværre fordi jeg bruger tid på noget så irriterende som arbejde), og det er da skræmmende hvor hurtigt nogen kan svare på spørgsmålene. Man giver ikke mange chancer til de eftertænksomme... (hmm snak om at være ambivalent - mig eftertænksom?)

Ortrak>> jamen dog og så sig som altid har haft så meget tjek på din privatøkonomi :-)

Ps. vi hygger os nu stadig selv om vi arbejder på slaveløn! ussel mamon ser vi ingen glæde i... hrrrm

Avatar billede krusell Nybegynder
29. december 2000 - 20:43 #16
Jeg sidder med 1024x7698 og har svært ved at læse teksten på de øverste kanpper.
Den er ihvertfald ikke til svagtseende.
Ellers er den meget cool, men findes de fleste manualer ikke allerede på firmaernes hjemmesider? Ikke alle har hjemmesider med fornuftigt indhold selvfølgelig, men alligevel...

krusell ;-)
Avatar billede krusell Nybegynder
29. december 2000 - 20:44 #17
Og sku vi snart i byen og bruge alle de penge du/vi ikke har?
Avatar billede zhatten Nybegynder
30. december 2000 - 01:01 #18
Hej.

1. Uoverskuelig.
2. De to menupunkter ude i højre side med hvidt kan næsten ikke læses.
3. Kedelig valg af farver, frisk den lidt op.

- Zhatten
Avatar billede thekrew Nybegynder
30. december 2000 - 01:04 #19
Meget smuk side 10@13...loader meget hurtigt med 512/512 bandwidth...I wonder why :o)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
02. januar 2001 - 11:39 #20
designet er det pæneste jeg har set i lang tid...