Avatar billede morgel Nybegynder
27. september 2003 - 23:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ka det ses ?

Se her:  http://videopol.dk/pub/nn/fwmenu.htm.

Kan man se en menu med mørke tekster, som skifter til hvide når musen peger på dem?
- og kommer der submenuer frem under barren, når der peges med musen på menu teksterne ?

- når jeg kører Safari 1.0 osX, så virker det, men der er ikke submenuer på, når jeg kører IE.5.2 osX

Hvordan ser det ud hos dig og hvilken browser bruger du?

Mvh

Mikkel
Avatar billede gil-galad Nybegynder
27. september 2003 - 23:31 #1
jeg bruger IE6 og får en fejl når jeg loader sider...(så kan ikke se submenu'erne)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
27. september 2003 - 23:32 #2
linje 396 argumentet er ugyldigt
Avatar billede morgel Nybegynder
27. september 2003 - 23:34 #3
Tør man spørger om hvilken fejl der eventuelt opstår? Det skulle vel aldrig være Scripts Error i Line 498 eller noget i den dur?
Avatar billede morgel Nybegynder
27. september 2003 - 23:34 #4
ok line 396, -hva hulen betyder det ?
Avatar billede edbguru Nybegynder
27. september 2003 - 23:36 #5
Jeg bruger IE6.0 Men har ingen problemer med at loade det eller vise det. Jeg får heller ingen submenuer men det bliver da godt nok hvidt. MVH Kenneth Sørensen
Edbguru
Avatar billede gil-galad Nybegynder
27. september 2003 - 23:36 #6
at der er en fejl her:
s.width = s.pixelWidth + 'px';
...men det er vist en anelse kompliceret den kode du har der...
Avatar billede ducks Nybegynder
27. september 2003 - 23:36 #7
Den kan ses ved mig i IE6, men der er ingen submenuer, men den bliver lysere når jeg kører musen over.
Avatar billede miss-g Seniormester
27. september 2003 - 23:40 #8
IE6 - den mørke tekst skifter til hvid, men ingen sub-menu.
Avatar billede viciodk Praktikant
27. september 2003 - 23:45 #9
Damn, det var da en noget kompliceret kode du bruger der. Man bør kunne lave det meget mere simpelt. Der er dog ingen problemer her (IE 6).
Avatar billede morgel Nybegynder
27. september 2003 - 23:54 #10
viclodk>> ingen problemer??? - ka du se submenuerne???
Avatar billede viciodk Praktikant
28. september 2003 - 00:05 #11
morgel -> Nej, ingen submenuer. Men heller ingen script-fejl.
Avatar billede therevelation Nybegynder
28. september 2003 - 01:03 #12
IE6 det er tydeligt både med mørk og hvid skrift....ingen sub menuer...hverken når man peger eller trykker...

MvH Michal
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
28. september 2003 - 09:28 #13
Nu da du har postet i kategorien brugervenlighed vil jeg da gerne kommentere på dette:
1) Skriften er ikke scalerbar (naturligt nok, da du anvender images som menu).
2) Skriften er meget lille.
3) Der anvendes ikke standardfarver på links.
4) Du har ikke angivet en alt-tekst på billederne.
5) Kontrasten mellem font og baggrund er ikke stor nok - hverken i hovedmenuen eller submenuen.
6) Designet er ikke scalerbart, men har en konstant bredde.
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
28. september 2003 - 09:30 #14
og, ja, jeg kan se submenuen med Mozilla Firebird 0.6.1
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
28. september 2003 - 09:38 #15
Et par andre browsere:
Opera 5.01: menuen viker ikke
Opera 7.11: menuen virker
K-Meleon 0.7.1: menuen virker
Mozilla 1.4: menuen virker
Netscape 7.1: menuen virker

I alle tilfælde ser designet ens ud og der kommer ingen JavaScript fejlmeldinger.
Avatar billede morgel Nybegynder
01. oktober 2003 - 03:24 #16
Tak ska'I'ha, -jeg har såmænd fundet u'a'ed. Problemet var at fireworks ikke kan arbejde med menuen, når man har givet et objekt en submenu, - uden at linke fra det. - så nu triller det bare!

Tak igen, -det ska'I'ha!

venligts,
Mikkel
Avatar billede morgel Nybegynder
01. oktober 2003 - 03:26 #17
Kenneth S... - løb med de 10P fordi han var så snap, - og så var han tilmed venlig! - bingo!!!