27. september 2003 - 21:31Der er
5 kommentarer og 1 løsning
Connect problemer til Router Interface
Det er sådan, at jeg har ADSL (256/256) hos TDC, som kører igennem en Speedstream router (udlånt af TDC), da vi er tre computere i huset.
Nettet virker fint på alle tre computere. Der er nogle andre - hastighedsproblemer på min computer, som jeg dog ikke tror falder indenfor relevans, da dette omhandler alle tre.
Routeren har et interface man kan connecte til igennem en browser - IE etc. IP'en er 168.192.1.1, så vidt jeg husker.
Sagen er den, at jeg ønsker at komme ind i interfacet og ændre i opsætningen, sådan at jeg kan få adgang til diverse ting online :)
Det havde også været cool nok, hvis ikke det var sådan, at jeg IKKE kan få adgang til routerens interface.
Internet virker på alle computere (som sagt), men når jeg forsøger at connecte til IP'en igennem IE6, får jeg en "Siden kan ikke findes".
Jeg har prøvet at opdatere software til routeren, igennem TDC's hjemmeside, men stadig ingen succes.
Så jeg tænkte om nogen kunne tænke sig frem til, hvad i alverden der var galt her :)
hvis det er en router udlånt fra TDC så kan du ikke (og må heller ikke) ændre i opsætningen, det skal du betale TDC for det koster 995,- pr gang du vil have ændre noget!!
Der står beskrevet både i min "@ Proaccess"-guide, samt en online-guide, at du kan få adgang til dette interface. I så tilfælde lyver de mig op i mit åbne ansigt.
Præcist hvad jeg blev rådet til af min ven :) Jeg tjekker lige ud med TDC mandag, om routeren er blevet købt (hvilket jeg ikke regner med).
Regner under alle omstændigheder med at købe en ny. Indtil videre er den faldet på en glimrende D-link router, til en 7-800 kr.
Mange tak :)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.