Avatar billede crosta Nybegynder
27. september 2003 - 21:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connect problemer til Router Interface

Det er sådan, at jeg har ADSL (256/256) hos TDC, som kører igennem en Speedstream router (udlånt af TDC), da vi er tre computere i huset.

Nettet virker fint på alle tre computere. Der er nogle andre - hastighedsproblemer på min computer, som jeg dog ikke tror falder indenfor relevans, da dette omhandler alle tre.

Routeren har et interface man kan connecte til igennem en browser - IE etc. IP'en er 168.192.1.1, så vidt jeg husker.

Sagen er den, at jeg ønsker at komme ind i interfacet og ændre i opsætningen, sådan at jeg kan få adgang til diverse ting online :)

Det havde også været cool nok, hvis ikke det var sådan, at jeg IKKE kan få adgang til routerens interface.

Internet virker på alle computere (som sagt), men når jeg forsøger at connecte til IP'en igennem IE6, får jeg en "Siden kan ikke findes".

Jeg har prøvet at opdatere software til routeren, igennem TDC's hjemmeside, men stadig ingen succes.

Så jeg tænkte om nogen kunne tænke sig frem til, hvad i alverden der var galt her :)

På forhånd thx.
Avatar billede kenp Novice
27. september 2003 - 21:33 #1
hvis det er en router udlånt fra TDC så kan du ikke (og må heller ikke) ændre i opsætningen, det skal du betale TDC for det koster 995,- pr gang du vil have ændre noget!!
Avatar billede crosta Nybegynder
27. september 2003 - 21:37 #2
Der står beskrevet både i min "@ Proaccess"-guide, samt en online-guide, at du kan få adgang til dette interface. I så tilfælde lyver de mig op i mit åbne ansigt.
Avatar billede kenp Novice
27. september 2003 - 21:39 #3
hvor står det i din proacess guide!!! hvis du låner/lejer en router af TDC så kan du ikke ændre i det selv! (står også i din guide)
Avatar billede crosta Nybegynder
27. september 2003 - 21:58 #4
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5444_41

Så vidt jeg kan læse der, står der intet om at det er forbeholdt købte routere.
Igen - du kan meget vel have ret, da en anden ven af mig siger samme.
Avatar billede kenp Novice
27. september 2003 - 22:22 #5
tjaaa de skriver det ikke, men det kan være de har ændret det på deres nye routere!

for dem som har haft adsl bare i et parmåneder med deres router som lån/leje kan/må ikke rette i deres routere uden at betale for det!

men hvis du vil ændre i den og du skal betale tdc for det så kan det betale sig at købe sin egen router i stedet for.
Avatar billede crosta Nybegynder
27. september 2003 - 22:45 #6
Præcist hvad jeg blev rådet til af min ven :)
Jeg tjekker lige ud med TDC mandag, om routeren er blevet købt (hvilket jeg ikke regner med).

Regner under alle omstændigheder med at købe en ny. Indtil videre er den faldet på en glimrende D-link router, til en 7-800 kr.

Mange tak :)