Avatar billede linkes Nybegynder
27. september 2003 - 18:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Linksys disconnecter ca. hvert 3. minut!?

Jeg har en WRT54G router/acces point og en WMP54g PCI kort samt internet hos TDC, det hele kører som det skal bortset fra jeg bliver disconnected fra min router ca. hvert 3 minut. Hvorfor?
Avatar billede kenp Novice
27. september 2003 - 20:05 #1
har du sat den til at bruge kryptering! har du noget støj iområdet evt. fra computer m.m.
Avatar billede linkes Nybegynder
27. september 2003 - 22:19 #2
Den er sat til 64 bit WEP kryptering (ikke 128 da det virkede bedre på en anden pc i netværket!). Jeg har kun min PC selve routeren er kun ca 7 meter væk gennem en væg, jeg har også fuld 54Mbit lige før den disconnecter!?
Avatar billede kenp Novice
27. september 2003 - 22:27 #3
Den kode er vel en du selv har tastet ind alle steder i dit system?

din computer skærmer vel ikke for dit trådløse eller noget andet elektrisk som kan forstyrre!
Avatar billede linkes Nybegynder
27. september 2003 - 22:35 #4
Den er kopieret (ctrl+c) og pastet. Jeg tror næsten WEP krypteringen må være problemet, da jeg har connection problemer nogle gange, hvor jeg sender til routeren men den ikke svarer tilbage! Har ikke brug for krypteringen, da jeg bor på 4 sal. så WAR-driving ikke vil være en mulighed, men det er da noget skidt hvis det ikke virker!
Min PC burde ikke skærme da antennen peger lige hen mod døren op mod routeren, ikke igennem PC'en!
Avatar billede kenp Novice
27. september 2003 - 22:47 #5
i dit trådløse er der noget som du kan bruge i stedet for wep-kryptering.

Det er nemlig mac-filtrering, så kan du gøre således at kun netkort du har sat ind i routeren, må komme på, det tror jeg vil virke bedre.

og jo du skal enten bruge mac eller wep ellers ville man kunne komme ind på dit net.
Avatar billede linkes Nybegynder
27. september 2003 - 22:51 #6
MAC filtrering! Vil man kunne activere det uden netkort. jeg har ren trådløs adgang til routeren! (nu skrev du netkort mener du også trådløs?)

Hvad er MAC egentlig? Hvordan fungerer det? Min router understøtter det, men har kun hørt om WEP så jeg rørte ikke ved MAC instillingerne!
Avatar billede kenp Novice
27. september 2003 - 22:56 #7
ja du ville kunne aktiver det med kun trådløs adgang! men så kræver det at du rammer rigtigt første gang!!! da du så ellers bliver tvunget til at resette din router/ap for at få lov til at komme ind på den igen.

en Mac-adresse er et entydigt id som dit netkort har, så når man aktiver mac-filtrering så indsætter man sin mac-adresse som en trustet adresse så kan kun den trådløse netkort komme på. (mac-adressen står faktisk på dit netkort)

Wep-kryptering er jo noget du selv kan bestemme.
Avatar billede linkes Nybegynder
27. september 2003 - 23:05 #8
Jeg prøver lige MAC kryptering så! vender tilbage med svar!.
Avatar billede linkes Nybegynder
27. september 2003 - 23:20 #9
Jeg har nu aktiveret MAC filtrering! mange tak for hjælpen! lige et sidste spørgsmål inden jeg forgylder dig med hele 60 point. :) kan man finde MAC adressen uden at se den på routeren altså en måde at se en netværksenheds MAC nummer i Windows?
Avatar billede kenp Novice
27. september 2003 - 23:30 #10
ja det kan man godt:

på xp/2000

Start ->kør ->cmd ->ipconfig /all
Der kan du se din mac-adresse

win98/me
start ->kør ->winipcfg
tryk på mere så kan du se mac-adressen der.
Avatar billede linkes Nybegynder
27. september 2003 - 23:37 #11
Mange tak! :)