Avatar billede jwc Nybegynder
29. december 2000 - 13:10 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Glemt password

Hej
Jeg har glemt password til win98, så nu virker mine netværk forbindelser ikke rigtigt mere. Er det muligt at redde maskinen uden at skulle re-installere? Jeg ved at der findes editor til at læse/redigere pwl filen med, hvor downloader man evt. en sådanne og, hvormeget fylder den. (Mit netværk virker jo ikke). Kan man også få en sådanne editor til at køre under win 2000, da det er min internet maskine og jeg så kunne redigere pwl filen her.
VH
Jan
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
29. december 2000 - 13:12 #1
slet din .pwl fil så loader den helt normalt den kræver bare ikk password...........

men så glemmer den alle dine passwords og diverse underlige ting den normalt husker på

-MystiQ-
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
29. december 2000 - 13:16 #2
Jeg skulle lige til at sige det samme, men ville først teste det. Det er fuldstændig rigtigt hvad mystiq skriver.
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 13:37 #3
HVIS ikke det virker - af forskellige grunde, så kan du altid hente pwl crackers her: hack.box.sk

De fylder højest 20-30 KB og kører som regel under DOS men du kan sikkert sagtens finde nogen til Windows 2000 :o)
Avatar billede teknik Juniormester
29. december 2000 - 15:51 #4
Bare skriv et andet brugernavn og tast enter...(= ingen kode) så er du \"på\" igen.
med alle dine gamle indstillinger/genveje, med mindre du kører i et flerbruger miljø.

Så er det lidt mere bøvlet...

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
29. december 2000 - 15:52 #5
Windows 95/98 passwords har ingen sikkerhedsmæssig værdi - overhovedet - ...de er egentlig kun egnet til at skelne mellem forskellige brugerprofiler
Avatar billede prodic Mester
29. december 2000 - 16:19 #6
www.prodic.dk/eksperten/pwl/pwlcrack.zip - der var en anden der tidligere havde oprettet et lign. spørgsmål, så derfor uploadede jeg den her.
Den kører i Dos, fylder 25-26 kb, og kan se hvad der gemmer sig bag din pwl-fil - eneste krav er at du er logget ind.....med dit brugernavn/adgangskode.
Sig til når du har hentet det, så fjerner jeg den igen. Det fylder jo alt det skidt.
Nu håber jeg da ved gud ikke at det program er ulovligt.....:)
Avatar billede jwc Nybegynder
29. december 2000 - 16:21 #7
Tak
Det ser ud til at alle forslag virker
VH
Jwc
Avatar billede jwc Nybegynder
29. december 2000 - 16:28 #8
Tak til prodic. Jeg havde delt point ud og lukket spørgsmålet da dit svar kom, men tak aligevel

Jwc
Avatar billede prodic Mester
29. december 2000 - 16:32 #9
nå ja skidt med de 10 point. bare det virker