Avatar billede js26 Nybegynder
27. september 2003 - 05:05 Der er 6 kommentarer

Computerstemme virker ikke sammen med Iris ordbank

Jeg har downloaded Iris Ordbank fra :
http://www.auxilior.com/dk/download.php3?cmd=start&product=wrd
men kan ikke få computeren til at oplæse tekst. Jeg kører Windows XP prof i engelsk version.
Når jeg placerer musen over en tekst, kommer der en gul taleboble op, men computeren siger ikke noget. I Controlpanelet under Speech kan jeg godt få den til at oplæse en prøvetekst, omend meget utydeligt.
Jeg håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede KurtBV Praktikant
27. september 2003 - 10:38 #1
Hej Prøv at læse Windows 95/98/2000/Me/NT
Det kan godt være at det er fordi den ikke kører optimalt i XP
Avatar billede KurtBV Praktikant
27. september 2003 - 10:41 #2
Installation og registrering i Windows NT/XP/2000
Problem beskrivelse:
Op til version 2.7.1 har der været forskellige problemer med at installere IRIS - Ordbank på Windows systemer med stærk brugerstyring. Således kan IRIS - Ordbank kun benyttes af brugere med administrator rettigheder.
Avatar billede js26 Nybegynder
27. september 2003 - 15:25 #3
Jeg kører som administrator. år du skriver at jeg skal prøve at læse Windows 95/98/2000/Me/NT, ´mener du så at jeg skal prøve at installere et andet styresystem.
Findes der ikke et andet computerstemme program man kan installere istedet for den der følger med styresystemet.
Avatar billede KurtBV Praktikant
28. september 2003 - 00:25 #4
Ja det var lidt forkert skrevet, for at den skal kunne køre på XP står der på deres hjemmeside at du skal have mindst version 2.7.1
du kan finde det under support, Iris - ordbank
Avatar billede js26 Nybegynder
28. september 2003 - 09:27 #5
Jeg kører den nyeste version 2.8, så det er ikke det der er problemet.
Har du prøvet Iris og hvis du har -- på hvilket styresystem?
Avatar billede KurtBV Praktikant
28. september 2003 - 10:19 #6
Nej jeg har den ikke, men jeg var ude på en skole hvor de havde den, men det var win98 de brugte. Da hjalp det at opdatere win98 fra windowsopdate. Der var et program, som blev brugt sammen med den og jeg kan huske at der var noget med en bestemt rækkefølge de skulle startes, talen var klar og tydelig, det kan jo også være dit lydkort der skal opdateres.