Avatar billede nico12 Nybegynder
26. september 2003 - 17:53 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Gode bøger om Visual Basic.NET

Hej
Er der nogen som kender nogle gode bøger om Visual Basic.NET?

Jeg er lige startet på Visual Basic.NET
Avatar billede no_stress Nybegynder
26. september 2003 - 18:12 #1
Avatar billede nico12 Nybegynder
26. september 2003 - 22:22 #2
Findes der ikke andre gode bøger?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2003 - 23:17 #3
Selvfølgelig.

Wrox plejer at være gode til begynder bøger og MS teknologi:

http://www.wrox.com/books/0764543849.shtml
http://www.wrox.com/books/0764544004.shtml
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2003 - 23:19 #4
Men der er nok at vælge imellem.

Amazon har 70 hits på VB.NET !

Microsoft Press har også udgivet en del bøger - og de må jo formodes
at have ekspertisen !
Avatar billede nico12 Nybegynder
27. september 2003 - 12:26 #5
Hvis I skulle anbefales en god begynderbog, hvilken vil det så være?

Det må meget gerne helt fra bunden, da jeg ikke i forvejen kender så meget til programmering. Bogen må gerne forklare, hvordan man bruger visual basic.net - programmet og dets funktioner, hvordan man opbygger sin kode og hvordan man f.eks. indsætter en progressbar i ens program.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 12:32 #6
Jeg ville tage dem første Wrox bog.

Jeg kender ikke lige den, men jeg har 2-3 andre af Wrox's bøger og
de er gode.
Avatar billede nico12 Nybegynder
27. september 2003 - 20:55 #7
Jeg har kigget på Wrox hjemmeside og downloadet "Sample Chapter". Det er lige det, jeg leder efter!

Hvor kan man købe Wrox bøger i danmark? Findes der andre bøger i samme stil? Evt. nogle på dansk.

Kender I nogle gode sider på nettet, hvor man kan lære lidt om vb.net?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 20:58 #8
En god bog handel kan uden tvivl skaffe den.

Men hvorfor gør du ikke bare som alle andre og bestiller den fra
www.amazon.com eller www.amazon.co.uk ?

Fra UK skulle det ikke tage så lang tid inden den er her (USA tager
3 uger medmindre man betaler ekstra).
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 20:59 #9
Der skrives meget få gode EDB bøger på dansk. Enkelte oversættes men
er sjældent så gode som originalen.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 21:01 #10
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 21:02 #11
Og nu vil jeg tillade mig at lige et svar.
Avatar billede nico12 Nybegynder
27. september 2003 - 21:05 #12
Jeg prøve bare for sjov at skrive www.wrox.dk, og jo der findes en dansk afdeling af wrox.com.

Der er også en forhandlerliste på deres hjemmeside.

Jeg har ikke bestilt bøger fra udlandet før, og vil også helst købe fra danske sider. Hvad gør man, så man køber bøger fra udlandet vedr. moms, told m.m.?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 21:09 #13
Du bestiller, du betaler for bogen/bøgerne + fragt med Mastercard/VISA,
de sender bogen/bøgerne, PostDanmark leverer varen og kradser 25%
import moms plus deres gebyr ind.
Avatar billede nico12 Nybegynder
27. september 2003 - 21:11 #14
Bliver det ikke hurtigt dyrt? Kan det betale sig, at købe bøger fra udlandet?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 21:16 #15
pris net butik udland = bogens pris + fragt + 25% import moms + PostDanmark gebyr

pris boghandler danmark = bogens pris + "dansk overpris" + 25% moms

Tit er det billigere at købe i udlandet.

Men du kan da checke prisen på den bog du vil have inden du beslutter dig
for hvor du vil købe.
Avatar billede nico12 Nybegynder
27. september 2003 - 21:22 #16
Jeg tror næsten, at jeg har fået svar på alt nu.

Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål. Hvor meget af koden, man ser på forskellige eksempler på enten eksperten eller andre steder på nettet, er skrevet manual eller findes der nogle genveje til at skrive disse koder?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 21:26 #17
De fleste IDE'er har wizards til at generere "skelettet".

Men selve logikken skal man selv kode.

Der er undtagelser hvor der også kan genereres kode med logik i.

Men normalt er det bare skelettet der genereres.

[skelettet er dog ofte en stor del af koden her]
Avatar billede nico12 Nybegynder
27. september 2003 - 21:31 #18
Så hvis man skal lave et lille program, som kopiere filer fra et sted til et andet, hvor meget skal man selv kode, og hvormeget er et "skelet"?

En progressbar er bare et "skelet" man sætter ind i sit program?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2003 - 22:19 #19
Afhænger af IDE'en.

Formentligt skal man kode det meste selv.

Næppe.
Avatar billede nico12 Nybegynder
27. september 2003 - 22:55 #20
Takker mange gange for hjælpen :-)