Avatar billede sodos45 Nybegynder
26. september 2003 - 14:52 Der er 12 kommentarer

Courier-IMAP som authentication og Postfix - Userd og makeuserdb

Hej derude.

Jeg har en FreeBSD server 4.8 med en Postfix 2.0.15. Jeg har har en masse virtual domains der rettet til i main.cf. Alt virker og mine mail sprøjter over i de respektive folder etc. Jeg vil gerne have at folk kan logge ind og derfor installerede jeg via ports courier-imap 2.1.1.1

Hvordan får jeg lavet en userdb der er bindeleddet imellem postfix og courier. Når dette lykkes med passwd og die ganzen molevitten er jeg kørende. Jeg har kigget på  http://howtos.eoutfitters.net/email/#prepare%20userdb%20and%20mail%20store%20for%20virtual%20domains/users, men jeg kan ikke få det til at køre. Er der nogle der kan svare og som har erfaringer med ovenstående ?
Avatar billede mfalck Praktikant
26. september 2003 - 14:58 #1
æh - hvorfor vil du ikke bruge pam ?

jeg fik det til at køre på et tidspunkt under linux.
Avatar billede sodos45 Nybegynder
26. september 2003 - 15:11 #2
Fordi jeg tidligere har brugt courier-imap, nu er min installation gået død og jeg vil gerne have det til at køre igen.
Avatar billede mfalck Praktikant
26. september 2003 - 15:26 #3
undskyld - jeg var ikke præcist nok - det er pam under couier.

jeg skal lige hjem og sidde ved min egen server så kan jeg lige prøve at se der.
Avatar billede mfalck Praktikant
26. september 2003 - 15:26 #4
jeg antager at du vil bruge userdb for ikke at oprette brugerne i operativ-systemet ?
Avatar billede mfalck Praktikant
26. september 2003 - 15:27 #5
skriver den noget i mailloggen når du forsøger at logge ind ?
Avatar billede mfalck Praktikant
27. september 2003 - 08:31 #6
jeg mener at du i authdaemonrc (som hos mig ligger i /usr/lib/courier-imap/etc) skal sætte:

authmodulelist="authcustom authuserdb"
Avatar billede sodos45 Nybegynder
28. september 2003 - 20:47 #7
Yes, jeg bruger userdb da jeg ikke vil oprette brugerene fysisk, de eksisterer kun som virtuelle brugere.

Den skriver pop3d: Pop3d Connection, .. ip nummeret på maskinen der prøver at connecte, for lige efter at skrive LOGIN FAILED

Den sidste kommentar står allerede i min authdaemonrc, dog med ..="authcustom authuserdb authpam"
Avatar billede mfalck Praktikant
28. september 2003 - 20:54 #8
har du sat

POP3DSTART=YES i /usr/lib/courier-imap/etc/pop3d ?
Avatar billede mfalck Praktikant
28. september 2003 - 20:55 #9
evt kan du ekseperimentere med

/usr/lib/courier-imap/sbin/pw2userdb
med en eksisterende bruger
Avatar billede icbrongle Nybegynder
29. oktober 2003 - 03:03 #10
hej!

Ville det ikke være sjovere smække mySQL i rumpetten på din ovenvævnte molevit ?

IC*
Avatar billede sodos45 Nybegynder
15. december 2003 - 13:46 #11
Hej allesammen, jeg løste problemet selv efter at have kæmpet med det i 1 måned. Nu virker det op imod en mysql base, og cron styrer hvert 10'endeminut at data kommer op til de virtuelle kataloger
Avatar billede shagwell Nybegynder
27. december 2003 - 19:01 #12
Hvad gjorde du, hvilken guide brugte du osv.

Kunnevære andre kunne bruge det?