Avatar billede adampio Nybegynder
26. september 2003 - 13:52 Der er 9 kommentarer

Hvorfor programmet svarer ikke?

Hej allesammen.
Når jeg arbejder med microsoft world eller power point
siger programmet på et tidspunkt "svarer ikke", så rent faktisk kan jeg intet gøre ud over det at lukke den ned og miste alt mit arbejde.
Hvad skal jeg så gøre?
,
mvh
adampio
Avatar billede hcma Novice
26. september 2003 - 14:33 #1
du har selvfølgelig prøvet at geninstallere Word & Powerpoint ??
Ellers kunne du prøve en reparation af dit styresystem. Hvilket benytter du??
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2003 - 14:48 #2
Hvornår svarer programmet ikke+ Er det når du udfører bestemte handlinger? I givet fald hvilke? Prøv at være lidt mere specifik.

Hvis det sker ofte kan du sætte intervallet for autogem til 1 minut - det kan da i hvert fald redde noget af dit arbejde.
Avatar billede adampio Nybegynder
26. september 2003 - 15:38 #3
Programmet bliver "død" en gang immellem . Bestemte handlinger? Jeg skriver, eller laver hjemmeside og lige pludslig så svarer den ikke! Ikke noget ektraordineret, bare ganske almindelig arbejde, det som man plejer at gøre med word eller point!
Det sker ikke ofet, med det sker og derfor er det så iritiende.
mvh
adampio
Avatar billede jkrons Professor
26. september 2003 - 16:06 #4
Det kan ske, hvis programmet "går i loop" - eller hvis CPU ressourcerne pludselig udnyttes 100% - hvorfor det sker, er straks sværere at svare på.
Avatar billede adampio Nybegynder
26. september 2003 - 18:45 #5
jeg har ikke udnyttet CPU 100 %, men hvad betyder det , at programmet er gået i loop?
catbody, jeg geninstalleret de to programmer og har repereret hele windows xp samt ofice pakken, straks efter gik det hele i stå !!!!! hvad fan.....!!!
mvh
adampio
Avatar billede hcma Novice
26. september 2003 - 18:53 #6
tyder på hardwarefejl.  Overophedet CPU, defekte ram, fejl på hardisk o.s.v.
Fik du re-installeret Windows og Office Pakken  ??
Avatar billede adampio Nybegynder
26. september 2003 - 19:42 #7
catbody, ikke reinstalleret men repereret, ja både windows og ofice pakken.
hvad mener du med reinstalation, fjerne alt lortet og indlæse en gang til-glemme! det kunne jag døre uden kontakte eksperten!!!!
Avatar billede hcma Novice
26. september 2003 - 21:02 #8
check temperaturen. lav en ramtest
Avatar billede jkrons Professor
27. september 2003 - 11:34 #9
At et program looper betyder bare at det forsøger at udføre en opgave igen og igen, fx at åbneet dokument, der ikke kan findes, eller at udføre en handling, som er fejlbehæftet. Under normale omstændigheder bør programmet i så fald returnere en fejlmeddelselse, men af og til sker det ikke, og programmet bliver i stedet ved med at prøve udføre den fejlbehæftede handling.

Det er fx et kendt problem i Office XP/Win XP, hvis man prøver at hente dokumenter fra en server, der er blevet omdøbt/udskiftet, da XP husker det oprindelige netværksnavn (dette lagres i dokumenterne). Kan den ikke finde det bliver den ved med at søge efter den pågældende server i stedet for at fortælle at den ikke findes.

Men også mange andre ting, kan udløse de samme symptomer. Derfor er jeg nok tilbøjelig til at være enig med catbody i, at en genistallation af Officepakken, kan være en god idé. Hjælper det heller ikke kan en total reformatering af HD med efterfølgende geninstallation af såvel styresystem som programmer, være nødvendigt.