Avatar billede Slettet bruger
25. september 2003 - 23:16 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

HP Laserjet 4050TN printer ikke ud straks

Jeg har et mindre problem med en ny HP Laserjet 4050TN.

Jeg kan godt nok i opsætning vælge hvilken bakke den skal printe fra, men når jeg sender et dokument til print, afventer printeren enten:

1. At jeg lægger et ark i papirføderen eller
2. Trykker på klar knappen hvorefter den printer fint.

Nogen der ved hvor jeg kan slå det fra så den bare printer fra den valgte skuffe? Jeg synes efterhånden jeg har været hele opsætningsmenuen igennem, men ikke fundet noget jeg synes jeg kunne bruge.
Avatar billede thill Nybegynder
25. september 2003 - 23:20 #1
Hvad papirformat har du fortalt printeren der ligger i skuffen og er det det samme format som det dokument du printer??
Avatar billede kenneth24 Nybegynder
26. september 2003 - 08:09 #2
Det er en typisk fejl på forkert papirformat. Den efterspørger sikkert legal A4, printeren tror at den har US Letter format i skufferne, så du skal ind og sætte dine papirbakker op !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2003 - 10:09 #3
En MEGET udbredt fejl på 4000 serien er, at bagstopperen i papirbakken rykker sig lidt, så den ikke sidder ordentligt på plads. Dermed tror printere, at det ikke er A4 der ligger i bakken. Derfor vil den gerne have "rigtigt" A4 i den manuelle bakke, eller at du med tryk på startknappen acceptere at den forsøger at udskrive på det papir, der ligger i den store bakke.

Det kan også skyldes at du i driveropsætningen på din server (eller på klienten, hvis klienten printer direkte) ved en fejl har fået registreret at det er "Letter" eller andet papirformat der ligger i bakken. Ind i "Printers Folder", højreklik på printeren og vælg "Printing Preferences" (Document Defaults ved NT4). Find papirformatet og tjek at det er A4.

Der er også et par andre noget mere sjældne situationer. Hvad skriver den helt nøjagtig i displayet??
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2003 - 14:47 #4
Tak for de udemærkede løsningsforslag.
Jeg fandt dog selv synderen helt andetsteds :-D

Word -> Filer -> Udskriv -> Indstillinger

Standardbakke stod til papirføder.
Da den blev sat til printerindstillinger, ja så kørte den bare derudaf :-)

Nu skal jeg blot have et andet råd da jeg er ny i dette forum:
Hvordan tildeler jeg points nu?
Jeg deler dem gerne imellem jer alle 3 som tak for indsatsen.
Avatar billede thill Nybegynder
26. september 2003 - 15:20 #5
10-4
Avatar billede thill Nybegynder
26. september 2003 - 15:22 #6
vedr svar så kig her http://www.eksperten.dk/spm/240080
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2003 - 16:02 #7
Når vi alle har lagt et svar (hermed) kan du fordele points som du har lyst til....
Avatar billede kenneth24 Nybegynder
26. september 2003 - 19:57 #8
Jeg siger ikke nej tak til point !  :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2003 - 10:44 #9
Hermed points til jer. OIg endnu en gang tak for hurtig respons :)
File closed.