Avatar billede foxterrier Nybegynder
25. september 2003 - 20:31 Der er 10 kommentarer

Er det rigtigt at man skal ændre sin ISDN forbindelse

Kære Gruppe
Jeg har i øjblikket ISDN forbindelse med 2 telefoner tilkoblet med hver sit nr.
Jeg ønsker nu ADSL, fordi jeg er for meget på nettet, og med efterfølgende større regning.
Jeg har hørt, at jeg skal ændre tilbage til analog igen for at kunne få ADSL. - er det rigtigt.
Har i erfaringer om dette???.
Hvad har det kostet jer???.
Hvilken udbyder skal man vælge ???
Kom med gode råd, da jeg er usikker !!!
TAK
Avatar billede bredker Nybegynder
25. september 2003 - 20:33 #1
jeg skulle det samme
det er nok fordi at du bor så langt fra centralen at de ikke kan nå derud med isdn
du kan stadig beholde begge nummer til telefonen ,men bare med nummerbestemt ringning
Avatar billede lap Nybegynder
25. september 2003 - 20:34 #2
Det er muligt at have adsl på isdn, men der er netop problemer med kvaliteten. Ofte er det således, at hvis det kan lade sig gøre på isdn, så bliver det ikke med mulighed for 2048/512 - kun mindre.

Det vil sige, at en analog er klart det bedste.
Avatar billede bredker Nybegynder
25. september 2003 - 20:45 #3
lap >>det er ikke helt korekt
årsagen til at der er nogen der ikke kan fo adsl på en isdn forbindelse er at hvis der er langt til centralen , så kan det ikke lade sig gøre at få forbindelsen til at køre med isdn
Avatar billede lap Nybegynder
25. september 2003 - 20:48 #4
nu har foxterrier allerede isdn, men du har formentlig ret :-)
Avatar billede bredker Nybegynder
25. september 2003 - 20:50 #5
jeg havde også isdn , men måtte konvertere tilbage til analog
Avatar billede shotput Nybegynder
02. oktober 2003 - 19:30 #6
det er rigtigt som bredker siger... hvis du bor langt væk fra centralen kan din isdn ikke række... ca 4 km væk fra den... en analog kan række ca 5-6 km.. så du ligger nok i ydrekanten.

jeg ved ikke hvilken udbyder du skal vælge. du kan jo se lidt på de forskellige selskaber og se hvem der tilbyder det rette produkt til dig. husk også at kigge lidt efter kunde service hvis du sku få problemer :)
Avatar billede tronic1 Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:26 #7
da vi skiftede fra ISDN til ADSL for ca. 4 mdr. siden var der ingen problemer med at få det oveni vores ISDN forbindelse. Men da vi så brugte de ekstra nnumre mindre og mindre, besluttede vi at gå tilbage til Analog + ADSL. Prob. var bare at så skulle der en tekniker ud og lave det om, og det gik lidt i ged, men heldigvis bor der en tele"dumdum" mand lige om hjørnet så han hjalp med at få det op at køre optimalt efter hans kollegas dårlige arbejde :)

Nå tilbage til dit spm. hvis du får ADSL oveni ISDN mener jeg at ISDN prisen falder. Det gjorde den ved os, mens vi havde begge dele.

Mvh Allan Rasmussen aka. Tronic
Avatar billede bredker Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:34 #8
tronic1 >>det er ikke det der er problemet her
han kan ikke få adsl på en isdn , men skal konvertere tilbage til analog , sikkert fordi at der er for langt til centralen
og at du skulle have en tekniker ud , , så må du have en meget unormal forbindelse , da det ikke er normalt

læs lige det der er før du kommentere
Avatar billede billeschou Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:38 #9
Så så bredker... foxterrier nævner ikke på noget tidspunkt hvor han hørt at han skal skifte tilbage til analog. Det kan lige så godt være en kammerat som hans udbyder der har sagt det. Så drag ikke forhastede konklusioner :)
Avatar billede foxterrier Nybegynder
02. oktober 2003 - 21:51 #10
Kære venner !!

jeg har cybercity. som internet udbyder,og som telefon linie udbyder har jeg Dansk Landbrugs Grovvarer,som køber sig ind på linier.
Altså jeg er gået bort fra TDC, og fik herved en betydelig reducering i min alm. telefon regning.
Jeg har kontaktet Cybercity, og det er dem, der siger jeg skal have anlog.
min cybercity. regning ligger på ca 900 - 1000 kr. pr.2 mdr.
og min telefonregning på ca. 250 pr. mdr.
Jeg så igår på DR 2 en mulighed for at være på nettet konstant, og samtidig anvende nettet til alm. telefon forbrug, men om dette også gjaldt Danmark, er jeg usikker overfor, da jeg ikke så hele udsendelsen.
Min totale regning til telefon mv. er altså ca. 700 kr. pr. mdr. - er det ikke meget synes i.
jeg må meddele jer, at jeg er en kvinde på 53 år, og ikke en han.
Hilsen Anne