Avatar billede que Nybegynder
24. september 2003 - 20:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvorfor?? postnumre??

Hvorfor skal det være så svært at fatte det med postnumre..??

Jeg har næsten læst alle de spørgsmål der er omkring det men men men... Efter 1 time eller 2 har jeg opgivet.
Jeg er totalt new i access...

De fleste spørgsmål bliver besvaret med noget kode man skal taste et eller andet sted men hvor skal man taste det???

Det ser også ud som om at der er flere løsninger og hvilken er bedst??

Jeg har lige som alle andre 2 tabeller.

1 Div opl. &  postnr og by
2 Postnr og by

ingen relationer mellem tabellerne. Det kan jeg ikke få til at virke.

Har prøvet med kombibox men kan kun få det til at virke hvis man vælger by at den så giver postnummeret, men ikke også selve bynavnet.

Jeg kan sende den via mail så der er andre der kan kigge på den, men syntes der burde laves en detaljeret guide hvis den ikke findes.
Avatar billede mugs Novice
24. september 2003 - 20:38 #1
mugs@mail.dk

Og beskriv lige hvad du vil opnå.
Avatar billede mugs Novice
24. september 2003 - 21:10 #2
Db er modtaget rettet og returneret.

Jeg har oprettet relationer mellem 2 tabeller. Derefter åbnet formularen og konstateret, at denne har en tabel som postkilde. Dette er rettet til en forespørgsel hvor postnr kommer fra "Div opl. &  postnr og by" og byen fra "Postnr og by".

Der er nu en del rettelser for brugeren que, da forespørgslen ikke indeholder alle felter der finde i formularen. Anvisning på rettelser er givet.
Avatar billede que Nybegynder
24. september 2003 - 21:29 #3
hvordan fik du lavet relationen??? Det var krop umuligt for mig at få den til at acceptere det jeg prøvede.

Som mugs beskriver var/er der en del fejl i min database. Det var min overbevisning at alle mine oplysninger i min formular skulle komme fra mine tabeller. De skal alså komme fra en forespørgelse og ikke tabellerne. Hmm så lærte jeg det.

Takker mugs.. :-)
Avatar billede mugs Novice
24. september 2003 - 21:36 #4
Du havde en relation type 1 som jeg rettede til type 3. Ved at klikke på linien mellem tabellerne kan du se, hvilken type der er valgt.

Jeg har den holdning, at alle formularer / rapporter skla have data fra en forespørgelse. det giver en dynamisk database, hvori du kan indsætte kriterier i forespørgslen, eller i forespørgslen indsætte en henvisning til et felt i en formular.

Hvis du f.eks vil udskrive alle poster der matcher formularens posrnr-felt, kan du i den forespørgsle der ligger til grund for rapporten indtaste flg. i postnr:

=[Forms]![formularens navn]![navnet på postnr feltet]

det betyder jo så, at du skal lave en kommendoknap i formularen der udskriver rapporten, idet formularen skal være åben (aktiv) før forespørgslen kan læse postnr-feltet.