Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2003 - 20:31 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Min bærbar er langsom

Det er en 2.8 ghz med 512 mb ram og 64 mb grafikkort og Win xp home

Den kører ufatteligt langsom, det tager cirka 1 minut at starte photoshop op, og winamp 3 tager cirka 15-20 sek, den kører sådan rimelig langsom generalt, det kan vel ikke passe. Kan man gøre et eller andet, altså sætte den ordentligt op eller hvad ved jeg.

Den er langsommer end min statinære 1100 mhz 512 mb sd ram og 32 mb grafikkort, det kan vel ikke passe ?
Avatar billede ird Praktikant
24. september 2003 - 20:33 #1
Har du tjekket for virus eller spyware?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2003 - 20:34 #2
Jo det kan det sagtens, isæt hvis du kører på baqtteri, mange bærbare( F.eks. Dell) går ned i hastighed, når du ikke kører på netstrøm. Deer er nok også forskel på hastigheder på front side bussen og den slags.

Vær opmærksom på at photoshop kan indstilles så den bruger din hukommelse mere optimalt. husker ike lige hvordan man gør, men kan slå det op i morgen
Avatar billede phillips82 Nybegynder
24. september 2003 - 20:34 #3
Har du prøvet de obligatoriske ting?

- diskfragmentering?
- scandisk?
- spyware? (www.spywarefri.dk)
- diskoprydning
- virusscan
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2003 - 20:38 #5
Jeg vil lige prøve at teste for spyware, den er helt ny, kørt i 3-4dage, så scandisk, degrafmentere osv. skulle vel ikke være nødvendig ?

Den kører godt nok på batteri lige nu, så prøver lige at smide stikket i og se om det giver noget
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2003 - 20:40 #6
bufferzone det hjalp 4-5 sek for photoshop nu, utroligt der kan være så stor en forskel syntes jeg :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2003 - 20:53 #7
Jep!! photoshop sluger, og der kan vindes meget ved at stille lidt på hukommelsesbrugen, og vist også lidt ved at give den en anden arbejdsdisk end C:/ drevet hvis man har mulighed for det
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2003 - 21:03 #8
Jeg tænkte nu mere på det med at skifte fra batteri til stik, den kører perfekt nu :)  også med alle de andre programmer.

Jeg takker for hjælpen