Avatar billede grimsky Nybegynder
24. september 2003 - 19:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Geforce4 MX 420 og DirectX 8 og 9 ?

For nyligt har jeg geninstalleret mit windows XP. Med denne installation bliver vel installeret en eller anden udgave af DirectX. Jeg installerer et spil (Zoo Tycoon) som ikke kræver nogen specielt ny DirectX, og det virker fint.

Som det næste prøver jeg at installere et spil(Command & Conquer, Generals) som kræver at jeg opgraderer min DirectX til 8.1 for at det virker. Jeg opgraderer til DirectX 8.1 og så begynder problemerne.

Nu vil hverken Zoo Tycoon eller C&C starte rigtigt. Det vil sige at spillet starter, det kan jeg høre, men jeg kan ikke se det. Det er som om at skærmen går i sort, når der skal skiftes til spillets opløsning, og spillet kører bag ved den sorte skærm.

Jeg har prøvet at hente de allernyeste NVIDIA drivere (45.23), og jeg har endda prøvet at opgradere til DirectX 9.0, men det virker heller ikke.

Jeg er efterhånden fristet til at geninstallere XP igen, for i det mindste at kunne spille Zoo Tycoon.

Jeg tror der er et problem med Geforce4 MX 420 og DirectX<8. Er der andre som har oplevet det samme, og hvad kan der gøres ?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. september 2003 - 20:13 #1
Jeg har pøvet noget lignende på min nevø's maskine. Løsningen var at lade directX9 blive liggende, få fat i nogle ældre chipsætdrivere og henytte 41.09 til grafikkortet. Der er angiveligt adskillige ældre grafikkort der har problemer med nyeste Nvidia driver. 41.09 findes bl. a. på http://www.tweakup.dk
Avatar billede grimsky Nybegynder
24. september 2003 - 20:38 #2
Jeg prøver de gamle drivers
Avatar billede grimsky Nybegynder
03. oktober 2003 - 17:11 #3
Det virker ikke med de gamle drivers. Jeg tror ikke min fladeskærm kan køre spillene. Kan det ikke være årsagen ? Jeg synes jeg har hørt at fladskærme ikke er optimale til spil. Men at de skulle være direkte ubrugelige ?
Avatar billede grimsky Nybegynder
08. oktober 2003 - 08:10 #4
Det er skærmen, jeg har prøvet en almindelig monitor, og alle spil virker fint. Sikke noget L..t. Jeg skal vist hae en ny monitor.