Avatar billede benjams69 Nybegynder
24. september 2003 - 16:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Farve fade i en "S"-kurve over X antal pixels

Ja, topic siger vel næsten sig selv...
Men jeg skal have fadet noget farve over i en anden farve, i en "S"-kurve, nærmere en håndtegnet kurve. Denne fade skal ske over ca 15pixels <--- hvordan gør man??

P-ilsner Benjams69
Avatar billede staz Nybegynder
24. september 2003 - 17:33 #1
Nu er 15 pixels ikke meget af fate med. Og jeg tror du skal forklarer det med den "S" kurve lidt bedre. Eller evt. tegne den =)
Avatar billede benjams69 Nybegynder
24. september 2003 - 17:36 #2
Jeg har en background på 5 x 15 cm - i bunden af den, skal jeg fade noget lysegråt over i noget mørkegråt - selve faden skal ske efter en kurve - ikke nogen speciel kurve, men S-lignende...
S-kurven er vel bare en "håndtegning" (streg eller noget) som fadet skal ske efter...
Og så lad os sige det skal være over 45pixels - det var nu mere for at få et eksempel :D
Avatar billede benjams69 Nybegynder
24. september 2003 - 17:42 #3
simulering:
+------------+
|            |
|          __|
|        |  |
|    _____|  |
|  |        |
| __|        |
| |          |
+------------+

Hvis nu vi leger at den håndtegnede kurve er de "mærkelige" streger inde i firkanten... (håber da ikke det er totalt håbløst) :D
Avatar billede benjams69 Nybegynder
24. september 2003 - 17:42 #4
ja, og det blev så dejligt fucked...
Avatar billede benjams69 Nybegynder
24. september 2003 - 18:10 #5
Altså der er lissom med gradient tool, bare kurvet i stedet for et lige fade.
Avatar billede staz Nybegynder
24. september 2003 - 18:27 #6
Hmm, lav en lige gradient og så lave en wawe på den bagefter. Tror det er umiddelbart det eneste du kan gøre.
Avatar billede benjams69 Nybegynder
24. september 2003 - 18:28 #7
wawe? how??
Avatar billede benjams69 Nybegynder
24. september 2003 - 18:48 #8
nm - har fundet ud af det.... smid et svar :D
Takker for hjælpen!
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. september 2003 - 20:03 #9
Hvis du er hjemme i pen tool, kan du tegne en S kurve, husk at lukke den, højre klikke og vælg make selection.
Nu har du en selection så det bare at bruge gradint tool til dit faveforløb.

Kender du ikke pen tool, så lære det, du kan tegne alt med det hvis du mestre det ;)
Avatar billede benjams69 Nybegynder
24. september 2003 - 23:07 #10
ok - jamen takker... den anden metode virker også, men den er ikke så nem igen igen... Men smid da et svar...
Det virker jo :D
Avatar billede staz Nybegynder
25. september 2003 - 08:51 #11
hmm, hvis du kan bruge micheal-k´s metode, så kunne du jo bare lave hele baggrunden i et nyt lag gradient, og så lave et nyt lag hvor du har dit "S" i. Så markere du din form, inverter den, går i gradient laget, og trykker delete.

Så får du samme reslutat. Men så kunne du også dobbelt klikke på dit "S" lag, gå ned i gradient, og vælge den gradient du vil have =)

Der er mange måder. Grunden til jeg ville gøre sådan, var for at få selve gradienten i "S" formen også. Istedet for bare at løbe ned af, hvis du kan fælge mig =)

---- Staz ----