Avatar billede delbing Nybegynder
24. september 2003 - 11:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skriverettigheder til registry

Vi har et program som skal kunne skrive til registryet i HKEY_LOCAL_MACHINE. Hvordan får jeg enten givet programmet eller brugerne adgang til at kunne skrive i registryet? Det virker for administratorerne som godt kan skrive til registyet, men jeg vil ikke give fuld administratoradgang til de almindelige brugere - jeg kan dog ikke se noget problem, at de generelt kan skrive til registryet.
Avatar billede foralias Praktikant
24. september 2003 - 12:04 #1
Du går ind i retedt32 vælger den nøgle du skal ændre og vælger sikkerhed
Avatar billede foralias Praktikant
24. september 2003 - 12:04 #2
regedt32 skulle der stå sorry!
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. september 2003 - 12:08 #3
jamen det er store problem ved det, at alm. bruger skal skrive til registery det kan hurtig gå galt, det er heller ikke anbefalt.

og kun administrator kan have adgang til registery så de er skal have administrator rettigheder..
og hvis du kan ikke se noget problem ved det at de kan skrive til serveren registery så kan du bare give dem administrator rettighed.

hvad er det for en program?
Avatar billede foralias Praktikant
24. september 2003 - 12:20 #4
rigtigmmk -> ikke desto mindre er der stadig nogle programmører som ikke kan finde ud af det, jeg har flere programmer som kræver adgang til databasen.
Men det plejer ikke at være noget problem hvis man kun tildeler dem adgang til de bestemte nøgler.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. september 2003 - 12:30 #5
foralias-->

ok, du har nok ret.
men jeg ved bare fra min erfaring at noget gang kan det hurtig gå galt.
Avatar billede delbing Nybegynder
24. september 2003 - 13:04 #6
Foralias: når jeg vælger nøglen i regedt32 og vælger security, så er der kun et punkt, permissions, som er gråt - så det virker ikke lige umiddelbart...

rigtigmmk: Programmet er TDC Forlag Navne og Numre. Jeg kan ikke se noget problem i at brugerne har administratorrettighed til registryet, men de må ikke have fuld administratoradgang - ved du hvordan man giver fuld adgang til registryet alene?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. september 2003 - 13:10 #7
find filen regedit.exe under Windows mappen H klik og sikkerhed og give de bruger du vil de retigheder som skal have..

eller h klik på HKEY_LOCAL_MACHINE og premission eller tillalleser og angive de bruge du vil
Avatar billede foralias Praktikant
24. september 2003 - 13:12 #8
Du skal være logget på som administrator.
Jeg skrev også forkert det skal ikke være nøglen men mappen som du skal ændre permissions på.
Avatar billede delbing Nybegynder
24. september 2003 - 14:18 #9
Det var mappen ja.
Avatar billede foralias Praktikant
24. september 2003 - 14:19 #10
Takker