Avatar billede apitz Nybegynder
23. september 2003 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

W2K Dynamic Disk genanvendelse??

Jeg har været nødt til at geninstallere min W2K pga.
(Operativsystem mangler..osv)
Operativsystemet var installeret på Disk 1 på en traditionel partition.
Disk 2 er en 80Gb Segate harddisk, der åbenbart var formmateret som en Dynamisk Disk. Nu genkendes den ikke af den nye W2K installation. Diskmanageren melder "Dynamic Disk - Ulæseslig" til Disk 2. Windows angivede procedure med "Rescan af diske" virker ikke. Hvad gør jeg?
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2003 - 20:18 #1
kontrolpanel>>administration>>computeradmini>>diskhåntering
H-klik på drevet , her burde du kunne ændre det
Avatar billede apitz Nybegynder
23. september 2003 - 20:28 #2
Det er netop problemet. Her kan jeg lave den dynamiske disk om til "Grundlæggende disk" men så går data tabt! Jeg ønsker at genbruge data på den dynamiske disk.
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2003 - 20:32 #3
ok , så skal du bruge paration magice
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2003 - 20:32 #4
skal være minst 8,0 , ellers vil den formatere
Avatar billede apitz Nybegynder
23. september 2003 - 20:38 #5
Det dur nok ikke:
Partiton skriver selv om version 8 i FAQ:
Q: Does PartitionMagic 8 support Dynamic Disks?
A: No, PartitionMagic does not support Dynamic Disks.
Kan det tænkes at et eller andet recovery værktøj kan læse data?
Avatar billede bredker Nybegynder
23. september 2003 - 20:50 #6
Avatar billede apitz Nybegynder
24. september 2003 - 20:02 #7
Jeg er ved at prøve med "Lost and Found" men det ser ud til, at den kun læser en del af disken. Sandsynligvis nok fortsat fordi der er tale om en dynamisk disk. Men jeg gør ikke mer ved det nu.