Avatar billede phillips82 Nybegynder
23. september 2003 - 18:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billig trådløs router?

Jeg er ved at anskaffe mig et trådløst netkort til min bærbare Macintosh.
Jeg ksla også bruge en tråsløs router (ikke?), som skal være af 802.11b-standarden.

Har jeg brug for mere, for at kunne gå trådløst på nettet?
Hvor langt kan det række? Fra kælder til 1. sal?

Jeg kender godt EDBpriser.dk så jeg søger lidt hjælp og vejledning - ikke bare et link!

Hvor billigt kan det gøres?
Avatar billede kenp Novice
23. september 2003 - 22:28 #1
tjaa for ca. 600,- kr kan det gøres! men ejg vil _ikke_ give nogen garanti for at 1 accesspoint/wirelessrouter kan trække fra kælder til 1. sal.
Avatar billede jpv Nybegynder
24. september 2003 - 01:12 #2
Jeg har et topcom WBR244 købt for ca. 800 På min anden maskine som er ca. 10 m væk og igennem 2 mure (gammelt hus)på samme plan. kan jeg se at den skriver at forbindelsen er excellent (ca 75%) og med næsten 100% pakke modtagelse.
Jeg har en USB trendnet i den anden ende.
Har du ikke mulighed for at stille router i stueplan? Så er der jo kun halv afstand.
Avatar billede phillips82 Nybegynder
24. september 2003 - 16:11 #3
Tak for svarene!

Er der flere, som kan hjælpe?

- er der problemer med at række fra kælder til stuen? Hvis der er 2-3 lukkede trædøre imellem?
Avatar billede kenp Novice
24. september 2003 - 16:22 #4
man kan være uheldig at der ikke er forbindelse! den burde kunne række igennem 1 etage, men det er ikke sikkert det kommer an på hvilket materiale som det er lavet af! (min wireless står på mit loft, og der virker det fint neden under)
Avatar billede phillips82 Nybegynder
24. september 2003 - 19:57 #5
Tak for hjælpen.

Jeg har brug for lidt hjælp her, hvis I har lyst:
http://www.eksperten.dk/spm/405312